Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: wxComboBox:lle toiminto painettaessa

crafn [03.10.2006 16:51:39]

#

Moi vaan..
Miten saisin tehtyä funktion joka käynnistyy kun painan comboboxista? Rajapintana on wxWidgets ja kieli on c++.

Krisse7 [04.10.2006 17:25:30]

#

Luodessasi wxComboBoxia anna sille 2. parametriksi jokin oma id-numero. Sitten EVENT_TABLEen laitat
EVT_COMBOBOX(OMA_ID, FunktionNimi), jossa ensin on siis se kyseinen id-numero ja toisena suoritettavan funktion nimi.
Tällöin kun mitä tahansa tekstiä painetaan comboboxista funktio suoritetaan.

crafn [04.10.2006 17:52:56]

#

Kiitos, kiitos paljon.. Nyt rupean hiukan jo ymmärtämään wxWidgetsin-logiikkaa..

crafn [04.10.2006 19:21:03]

#

Öhm... Toinenkin kysymys vielä.. Miten saan tuon scrollauspalkin pysymään alhaalla kun wxTextCtrl:ään lisätään tekstiä? Ja onko netissä suomenkielistä wxWidgets-opasta? Taino.. englanniksikin kävisi..

Krisse7 [05.10.2006 17:11:34]

#

Hmm? Minun nähdäkseni vierityspalkki pomppaa automaattisesti alas, kun tekstiboksiin lisätään tekstiä?
Laajempia kuin aivan alkeet opettavia suomenkielisiä wxWidgets-oppaita ei ole sattunut minun tielleni yhtään. Itse olen pärjännyt (no, en ole kovin paljon itsekään wxWidgetsillä tehnyt sovelluksia) wxWidgetsin omilla sivuillaan tarjoaman dokumentaation avulla (sieltä lähinnä kohta Alphabetical class reference), sen jälkeen kun päälogiikka tuli selväksi. En todellakaan muista, oliko minulla joku erityinen opas, jolla pääsin alkuun.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta