Haluukos kukaan mukaa Open Socure käyttöjärjestelmä projektiin? www.winos.cjb.net
Aika mielenkiintoiselta näyttää :) Onko se ihan oikea käyttöjärjestelmä, että ei tarvitse esim. DOSia?
Juu no jos siitä ylhäältä näit ni käyttää FreeDOSsii(www.freedos.com) eli ei tartte mitään.
Semmonen erikoisuus, että suoraan keskeytyksillä voi esim. luoda ikkunan ja siihen buttonen.
Hmmm... jos kyseessä on Open Source projekti, niin missä mahtaa olla ladattavissa se Open Source-koodi?
Eipä tuosta itse käyttiksestäkään näytä vielä olevan minkäänlaista versiota imuroitavana.. että tuskin sitten sorsiakaan.
Oisko mahdollista saada tarkempia speksejä tuosta?
testaajaksi voisin tulla... ;-)
Testaajiakin voidaan ottaa jo vastaan vaikkei kernel3 ole edes beta vaiheeseen edennyt vaan sen keskeytys ajo systeemejä koodatataan edelleen (vaan miten ton ois osannu selittää selkeemmin ;-))
Kyllä ne kooditkin sitten tulee downloadsseihin tai jonnekkin kunhan kerkeävät.
Tavoitteena olisi saada se tukemaan NCSC turvataso määrityksiä, mutta mistään eiolla vielä varmoja. Taidanpa heittää jotkut tarkemmat spkesit kunhan ensin kehittelen jonkun järkevän esitys systeemin tms.
www.winos.cjb.net//tietoa.zip elikkä siinä on tommonen keskeytys lista ja powerpoint esitys "matkapaketti" aika vammanen, mutta eiköhän siinä jotain jännää selviä. Toimii kaikilla windowsseilla jos on vaikka linukka ni sitten kattoo ton keskeytys listan vaa siinä se tärkein o (kai)
Tuli mieleen, että tunge se winos tänne putkaan projekteihin...
Otin yhteyttä Anttiin.
FreeDOS:in sivujen ylläpitäjän kanssa sattui hauska juttu: "Your "Downloads" link doesn't allow anyone to download your GUI." tuo oli siis minulle saapuneesta postista cutattu. VÄhän suutuin "tosta "GUI" kohasta. Teen kunnon käyttistä ni se erehty luulemaan tota pelkäks GUI:ks :-),ekä ees tajunnu, et o kesken kaveri oli menny suoraan downloads linkkiin vaan :-D
lainaus:
Tuli mieleen, että tunge se winos tänne putkaan projekteihin...
Tässä odottelen vastausta...
Olli, Open Source-projektille on aika hankala hankkia koodaajia, jos ei ole määrittelyjä ja ytimen lähdekoodeja.
Olisi kiva päästä kohta kokeilemaan. Lähdekooditkin olisi mielenkiintoista saada, vaikka en niistä mitään tietenkään ymmärrä.
No kyllä tosta kai tai niistä kohista missä oon kommentoinu ahkerasti ja niistä missä ei oo kommentteja ni niitä ymmärrä ku minä varmaa. Huomen taas koodaamaan ahkerasti :-P
Winos tavaraa saartavissa vihdoin www.winos.cjb.net//winos2k2stuff.zip
Millä ihmeellä olet tuon pakannut kun uusin WinRAR näyttää "Unknown methodia" lähes kaikille tiedostoille?
Käyttää Dflate64 pakkaus methodei, elikkä Linukka tai Power Archiver 2002 Winodowssis avaa varmiten. Tuossa on nyt jotain koodiakin mukana Winos\System\Source
lainaus:
Winos tavaraa saartavissa vihdoin www.winos.cjb.net//winos2k2stuff.zip
Mitäs kaikkea tavaraa tuossa tulee mukana? Pitää imutella tuo joskus...
No kaikki tarpeellinen jopa boottiin, mutta koska kernel puuttuu osittain niin lopenlopuksi pääset väin FreeDOS modeen ja nyt tulee sitä koodiakin mukana sitten kun on kyselty paljon.
lainaus:
Haluukos kukaan mukaa Open Socure käyttöjärjestelmä projektiin? www.winos.cjb.net
Joo.. mä haluun :)
Jos osaisin hiukankin paremmin ohjelmoida voisin periaatteessa liittyä, mutta kun ei osaa niin ei osaa.
Sen sijaa ilmoita pikimiten kun tuo WinOS ilmestyy ladattavaksi kokoversiona tai miksi sitä voikaan kutsua, koneeni odottaa sitä käyden kuumana.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.