Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Java-ongelma (javac.exe)

Sivun loppuun

Quirzo [29.09.2006 20:09:20]

#

Miten pystyn kääntämään .java tiedoston .class tiedostoksi?
Kaikissa ohjeissa ja muissa on ms dos komento javac, mutta ei mistään löydy kyseistä exeä?
Java jutut oon asentanu, mutta on vaan java.exe

Olis voinu javaa vähän opetella...

Eli mitenköhän onnistuu?

Matso [29.09.2006 20:45:01]

#

Itselläni se sijaitsee:
C:/Program Files/Java/jdk1.5.0_07/bin/javac.exe

Suosittelen muuten käyttämään jotain kunnon editoria, eikä vaan kikkailemaan jollain muistiolla ja javac.exellä..

eclipse on yks hyvä ilmainen java ohjelmointiympäristö.

M2tias [29.09.2006 20:45:05]

#

Oletko asentanut Java JRE:n vai SDK:n? JRE:n mukana tulee vain java.exe, mutta SDK:n mukana tulee sekä java.exe että javac.exe.

Quirzo [30.09.2006 12:27:35]

#

m2tias, pitääpi kattoa.
En oo varma kumman oon asentanu
Ja matso, aattelinkin käyttää jotain parempaa. Kokeilussa ekana textpad

Olga [30.09.2006 15:45:42]

#

Eclipse on tosiaan loistava javakoodin ja -projektien vääntämiseen, suosittelen lämpimästi.

jonez [30.09.2006 15:47:51]

#

Saattaisit tykätä Crimson editorista: http://www.crimsoneditor.com/
help topics>java task on ohjeet miten laitetaan niin että napin painalluksesta kääntää, ja testaa ynm.

Toinen mistä olen itse tykännyt on jcreator, myöskin helppo käännös ja testaus. http://www.jcreator.com/download.htm

M2tias [30.09.2006 19:31:33]

#

Ensinnäkään ongelmana ei johdu siitä millä koodi kirjoitetaan. Toiseksi, ainakin minun mielestäni ohjelmointiympäristöä ei tarvitse kuin suurempiin projekteihin, joissa on monia tiedostoja yms.

jonez [30.09.2006 20:00:42]

#

Noh, myönnän ettei postaukseni aivan vastaa aloittajan kysymykseen mutta kunhan heitin nuo ettei sitten tarvitse komentoriviltä aina kääntää. Mikäs siinä tosin jos tykkää.

Matso [01.10.2006 16:15:17]

#

jonez kirjoitti:

Noh, myönnän ettei postaukseni aivan vastaa aloittajan kysymykseen mutta kunhan heitin nuo ettei sitten tarvitse komentoriviltä aina kääntää. Mikäs siinä tosin jos tykkää.

Itseasiassa ei tarvitse komentoriviin koskeakaan. Senkun klikkaa sitä tiedosto.java:aa hiiren oikealla ja avaa sen sillä javac.exe:llä

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta