Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Upload-skripti

punppis [08.09.2006 21:19:10]

#

päivää. ei kauaakaan viime postista ja olen törmännyt toiseen ongelmaan jota en osaa ratkaista :( eli siis olen koittanut tehdä sellaista skriptaa, joka kysyy salasanaa ja tiedoston sijaintia, sitten kopioi sen tietenkin ftp:n temp kansioon, josta se kopioidaan "päivämäärä" kansioon... vaikee selittää :D mutta etteköhän te tajua koodista.. salasanan suojauksesta on turha sanoo mitään koska tää on vaan sitä varten että voin laittaa omalle ftp:lle tavaraa ilman IE:tä tai mitään FTP-ohjelmia.

<?php
if($_POST['salasana'] == "XXXXXXXX")
{
$paivamaara = date("d-m-Y");
@mkdir($paivamaara);
$temppinimi = $_FILES['sendittyfilu']['tmp_name'];
$filunnimi = basename($_FILES['sendittyfilu']['name']);
$kansio = "$paivamaara/";
chmod($kansio, 0777);
move_uploaded_file($temppinimi,$kansio . $filunnimi);
print "<a href=\"../uploads/$kansio$filunnimi\">Tästä tiedostoon</a>";
}
else
  print "Sorry, no bonus ;(";
?>

ja seuraava koodi palauttaa:

lainaus:

Warning: move_uploaded_file(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 214593 is not allowed to access /mbnet/a/axeclan/punppis/uploads/08-09-2006 owned by uid 39653 in /mbnet/a/axeclan/punppis/uploads/uploader.php on line 10

kun kattelin kansion ominaisuuksia IE:llä, niin siinä oli ruksi joka kohdassa ton päivämäärä kansion kohdalla (=chmod 777), et missä vika?

edit: tiedetään että en käytä sisennyksiä, mutta tollanen pikkupätkä ei sisennyksiä tarvi ja vasta tänän lösyin kunnon editorin ;)

Kentti [08.09.2006 22:09:02]

#

Teeppä kansio skriptin kanssa samaan hakemistoon. Vois UID toimii.

En tosin oo varma... Mut kokeile

Legu [08.09.2006 22:17:36]

#

Ei toimi mbnetissä: http://www.mbnet.fi/mbinternet/kotisivut/phpkeskustelu/index.asp?ketju=101443&alku=101537

punppis [09.09.2006 00:19:01]

#

Kentti kirjoitti:

Teeppä kansio skriptin kanssa samaan hakemistoon. Vois UID toimii.

En tosin oo varma... Mut kokeile

juu kansio on samassa kansiossa kun skriptit...

ja sitten kun luin tota mbnetin postia, niin sain kyllä aikasemmin filuja upittua kun mulla oli vaan uploads -niminen kansio...

eli koodi tais olla silloin jotain tällästä...

<?php
$temppinimi = $_FILES['sendittyfilu']['tmp_name'];
$filunnimi = basename($_FILES['sendittyfilu']['name']);
$kansio = "uploads/";
move_uploaded_file($temppinimi,$kansio . $filunnimi);
print "<a href=\"../uploads/$kansio$filunnimi\">Tästä tiedostoon</a>";
?>

eli en ymmärrä miks toi ei toimi ton funktiolla tehdyn kansion kanssa, kuitenkin se mun itse tekemä uploads kansio oli samassa kansiossa kun itse skripit, niinkuin tuo nykyinenkin 'päivämäärä' kansio on..

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta