eli mulla on access-tietokanta jossa on taulukko: kohde. Siellä tiedot asiakkaista (asiakasnumerot, nimi, jne...) nyt mulla on haku toiminto, (frmHae) joka hakee asiakkaan joko nimen tai asiakkasnumron perusteella listboxiin. Ja nyt onkin ongelma että kun klikkaan listboxista esim. asiakkaan nimeä niin kuinka saan näkymään kaikki asiakkaasta tallentamani tiedot??
mulla on frmAsiakkaat, jossa on kaikki kentät valmiina.
kiitos...
-Mikko
Kun lisäät uuden arvon listboxiin, niin laita samalla ItemDataan vaikkapa asiakkaan id-numero tietokannasta. ItemData voi olla Long-luku.
List1.AddItem "Asiakas" List1.ItemData(List1.NewIndex) = AsiakkaanNumero
Tämän jälkeen voit selvittää valitun asiakkaan numeron näin:
AsiakkaanNumero = List1.ItemData(List1.ListIndex)
Merri kirjoitti:
Kun lisäät uuden arvon listboxiin, niin laita samalla ItemDataan vaikkapa asiakkaan id-numero tietokannasta. ItemData voi olla Long-luku.
List1.AddItem "Asiakas" List1.ItemData(List1.NewIndex) = AsiakkaanNumeroTämän jälkeen voit selvittää valitun asiakkaan numeron näin:
AsiakkaanNumero = List1.ItemData(List1.ListIndex)
tää ei tainnu olla ihan sitä mitä tarkotin....eli kun olen hakenut tietokannasta listboxiin vaikka asiakkaan Matti Meikäläinen, niin kuin saan Matti Meikäläisen kaikki tiedot oikeisiin kenttiin toisella formilla, kuten osoitteet puhelinnro jne...
toteutetaanko tämä sql-lauseella?
osaisko kukaan antaa vähän neuvoja?? :)
Private Sub List1_Click() 'En oo varma mitä tarkotat 'Teet frmAsiakkaat -formiin funktion, joka hakee tiedot formin kenttiin. 'Tällä taas kutsut sitä tai jotain 'PS: Ainakin yritin neuvoa Dim Tunnus As String Tunnus = List1.Text frmAsiakkaat.Show Call frmAsiakkaat.TulostaTiedot(Tunnus) End Sub
EDIT: Sori taisin ymmärtää väärin, halusit siis tietää, miten hakea tiedot tietokannasta, eli tässä tapauksessa TulostaTiedot(Tunnus as string) -funktio.
Tarkemmat tiedot täytyy hakea erikseen tietokannasta.
SQL-kysely muodostetaan listan valitun kohdan perusteella.
Merrin esimerkin mukaan:
sql = "SELECT * FROM Asiakkaat WHERE id = " & List1.ItemData(List1.ListIndex)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.