Miten voin käyttää VB-ohjelmalla (mbnetin) servolla olevaa php-skriptiä, eli voisin asettaa sen muuttujia ja saisin sen ajettua. Ja kaikki tulostukset näytettäisiin vielä VB-ohjelmassa.
Onko mahdollista?
lainaus:
Onko mahdollista?
Mahdollista on, mutta ensin pitäisi tietää hieman php-skriptin toiminnasta. Eli mitä se skripti tekee yleensäkin ja muutenkin hieman lisätietoa tästä "projektistasi" olisi hyvä tietää - olettaen tietenkin, että olet jo miettinyt/yrittänyt toteuttaa projektia?
Itse olen tehnyt kaverin kanssa joskus sellaista pikaviestintä ohjelmaa tyyliin ICQ jolloin jollakin palvelimella oli php-skripti joka toimi serverinä ja itse tehdyt VB-ohjelmat asiakasohjelmina joiden kautta pystyisi lähettämään viestejä serverin kautta toiselle käyttäjälle. Projekti vain on jäänyt kesken aika pahasti...
Itsellänikin olisi tarkoitus että tekisin jotain tiedonvaihtoa kahden ohjelman välillä, ja php-ohjelma olisi serveri.
Käytä Winsock -ActiveX kontrollia, tietoa HTTP-protokollasta löytyy varmasti Googlella pilvin pimein.. joku ystävällinen sielu voisi tietysti väsätä taas jotain esimerkkiä.. ;-)
Itse asiassa on olemassa asiaankuuluva luokkakirjasto nimeltään msxml.dll eli Microsoft XML 3.0. Suorittaa html-pyynnön suoraan annettuun urliin socketin lävitse ja parsii halutulla tavalla vastaukset.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.