Millä komennolla ja kuinka voisin ladata tiedostoja netistä käyttäen windowsin cmd:tä
Windowsissa ei taia tulla vakiona mukana mitään kivaa, hanki wget: http://www.gnu.org/software/wget/
Tuleehan siellä vakiona jo ftp. Mitä muuta enää voisi tarvita?
renni kirjoitti:
Tuleehan siellä vakiona jo ftp. Mitä muuta enää voisi tarvita?
Kai toi oli vitsi? :p
FTP on aika käpy cmd:ssä. Se pilaa tiedostot yleensä. Joskuskin kokeilin pistää kirjoittamaani esseetä palvelimelle sillä, ja kun koulussa avasin niin aika möngellystä se oli. Kuvillekin käy usein noin.
TGunner, kyllä se vain mulla on siirtänyt tähän mennessä 2005 isohkoa tiedostoa putkeen sotkimatta niistä yhtään :) Käytäthän siirtotapana binaryä? Ascii saattaa hyvinkin sotkea muita kuin tekstitiedostoja.
Kyllä mä binaryä mielestäni käytän. Mulla se on sotkenut aika paljon niitä, mutta eniten sitä sotkemista tapahtuu kuvien kanssa.
Itse koitin tuota päivemmällä ja hyvin toimi, ei mitään vikaa ollut.
FTP = file transfer protocol. Eli juurikin tiedostojen siirtoon tarkoitettu. Eikä taatusti riko fileitä jos käyttää binaryä. Ascii-siirto taasen on näppärä teksteille, korjaa lennossa rivinvaihtomerkit. Lisäplussana että ftp:tä voi käyttää bateissa ja/tai komentoskripteillä, voi vaikka automatisoida koko siirron.
renni, mutta ei kai tuo Windowsin FTP-komento tue HTTP protokollaa (Hypertext Transfer Protocol)? Suurin osa netistä ladattavista tiedostoista taitaa kuitenkin olla HTTP:n alla, joten tuo FTP ei sinänsä sovellu yleiskäyttöiseksi tiedostojen lataajaksi.
Yleiskäyttöisenä komentona paras vois olla curl.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.