Niin. Olisi tarkoitus oppia ohjelmoimaan C/C++:lla jotain verkkopelien kaltaista. Ei suoraan asiaan, vaan pienin askelin. Joten aluksi pitäisi tietää hyvä rajapinta. Winsock kuulostaa joltakin, mutta sen alussa on sana win ja se pelottaa. :D Pitäisi saada rajapinta porttaantumaan tulevaisuudessa Linuxille. Että toimiiko Winsock Linuxissa? Ei? Mikä sitten? Ja oppaita tarvisi löytää myös, mutta kai google toimii.
SDL_net on ratkaisu ongelmaan kuin ongelmaan, todella simppeli, mahtava dokumentaatio, erittäin porttautuva (lähes yhtä monelle kuin itse SDL).
et tästä pääsee suoraan sekä dokumentaatioon että latauslinkkeihin, tosin löytynee mm. Dev-Cpp:n pakettimanagerista sekä varmaan lähes jokaisen liinuuksdistron mahd. pakettimanagerista :o
http://www.libsdl.org/projects/SDL_net/
Mieluummin joku muu kuin SDL_net. Ei mitään sitä vastaan ja käytän sitä, jos muuta ei löydy, mutta mielellään käyttäisin jotakin muuta...
jaa, mikäs siinä sitten vikana? :o omien kokemuksieni mukaan sopii oikein hyvin oikeastaan kaikkeen, varsinkin esim pieniin peleihin.
Osaako SDL_net bindata tcp-socketin tiettyyn osoitteeseen?
Winsock (Windows Sockets) on sockets-rajapinnan windows-versio. Hyvä opas on Beej's Guide to Network Programming using Internet Sockets. Winsock vaatii ylimääräisten alustuskomentojen ajoa (verrattuma mm. linuxin sockets toteutukseen), joten #ifdef:ien avulla varmaankin saat saman koodin kääntymään molemmissa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.