Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Batch: .BAT polun määritys ongelma

Sivun loppuun

Ville [20.08.2006 09:53:21]

#

Pitäisi suorittaa kopiointikomento xcopy seuraavanlaisesta polusta:c:\Documents and Settings\Käyttäjä\Omat tiedostot\Mun pelit\Kansio\Toinen kansio\Seivit\omat\kohde\
Siis aivan järkyttävä!

Täällä jossain näinkin vinkin USERPROFILE ympäristömuuttujan käytöstä, mutta en saanut sitä toimimaan...

Kirjoitin seuraavanlaisesti:
xcopy c:\%USERPROFILE\"Omat tiedostot"\jne....
Kokeilin myös jättää kaksi osaisista nimistä nuo (") merkit pois, laitoin ainoastaan polkumäärityksen alkuun ja loppuun hipsut.
Koitin myös xcopy %USERPROFILE\jne..

Komentojonoa ajettaessa ohjelma ei löydä mitään kopioitavaa, ilmoittaa vaan 0 tiodostoa kopioitu tai lausevirhe.
No tuo jälkimmäinen sanoo sen selvästi :P , mutta kun en tajuu missä mättää...

Meitsi [20.08.2006 09:58:12]

#

Eikös ympäristömuuttujat pidä ympäröidä kahdella prosenttimerkillä?

Kuten: %WINDIR%

Tuosta userprofilesta en ole kuullut, mutta kokeile %USERPROFILE%

Ville [20.08.2006 10:56:38]

#

No koitin sitä nyt näin, xcopy c:\%USERPROFILE%\"Omat tiedostot"jne... ja myös näin, xcopy %USERPROFILE%\"Omat tiedostot"\jne..
Mutta ei vaan lähde pelittämään :(
Ilmoittaa vaan että parametrien määrä ei kelpaa?

Meitsi [20.08.2006 14:58:27]

#

Kokeiles näin:

xcopy %USERPROFILE%"\Omat tiedostot\Mun pelit\Kansio\Toinen kansio\Seivit\omat\kohde"

...ja tuohon perään vielä kohdekansio samalla tavalla.

Ville [20.08.2006 16:20:15]

#

Kirjoitin sen nyt noin niinkuin sanoit, eli:
xcopy %USERPROFILE%"\Omat tiedostot\Mun pelit\Kansio\ Toinen kansio\Seivit\omat\kohde\"*.*i:\"Täällä kohdekansio"

Mutta tulee vain ilmoitus "Parametrien määrä ei kelpaa"

Koitin sitä myös näin:
xcopy c:\%USERPROFILE%"\Omat tiedostot\Mun pelit\Kansio \Toinen kansio\Seivit\omat\kohde\"*.*i:\"Täällä kohdekansio"

Sama ilmoitus.

Ja vielä näin:
xcopy %USERPROFILE%"\Mun pelit\Kansio\Toinen kansio\ Seivit \omat\kohde\"*.*i:\"Täällä kohdekansio"

Ja samaa herjaa...

No täytyy sitten vaan tyytyä siihen hirveesen polkulistaukseen, sillä ainakin toimi :)

Grey [20.08.2006 16:22:29]

#

Ville kirjoitti:

xcopy %USERPROFILE%"\Mun pelit\Kansio\Toinen kansio\Seivit\omat\kohde\"*.*i:\"Täällä kohdekansio"

Pitääkö tuon kohdan varmasti olla juuri noin?..

-Grey-

Ville [20.08.2006 17:11:00]

#

Niin, mitä meinaat?
Tuota loppuosaako?
i:\"Täällä kohdekansio"
Jos käytän koko polkumääritystä(kuten tuossa ensimmäisessä viestissäni) ja loppuosana niinkuin tuossa on, homma pelittää.
Joten kaipa se niin täytyy olla...

Meitsi [20.08.2006 17:11:43]

#

xcopy %USERPROFILE%"\Omat tiedostot\Mun pelit\Kansio\ Toinen kansio\Seivit\omat\kohde\*.*" I:\"Täällä kohdekansio"

Välilyönti puuttui ja muutin vähän järjestystä. Toimisiko nyt?

Krisse7 [21.08.2006 18:17:04]

#

Voisiko olla hyvä laittaa hipsut aivan koko tiedostopolun ympärille, tähän tapaan:

xcopy "%USERPROFILE%\Omat tiedostot\Mun pelit\Kansio\Toinen kansio\Seivit\omat\kohde\*.*" "I:\Täällä kohdekansio"

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta