Olisiko mitään kätevää tapaa lähettää ääntä LAN:ssa. OpenH323.ocx olisi muuten hyvä, mutta kun tulee aina (ymmärtääkseni) kaksisuuntaisesti, eli kumpikin pystyy puhua. Tarkoitus olisi värkätä sellainen ohjelma, jolla pystyy vain lähettämään ääntä tiettyyn kohteeseen. Toinen ohjelma olisi sitten kuunteluohjelma, jolla pystyy ottamaan paketteja vastaan ja sitten jollaintavalla niitä koottua ja kuunneltua. Mielellään kaiken pitäisi toimia mahdollisimman reaaliajassa.
Onko joku saanut tehtyä äänen lähetystä DirectSound:lla tai yleensäkään jotain DX:än palikkaa hyödyntämällä? Kaappauksesta on montakin esimerkkiä, mutta voiko sitä käyttää myös äänen lähettämiseen koneelle (lähettää puskurin tieto UDP:na toiselle koneelle, jossa se sitten kootaan ja soitetaan DX:ä hyväksi käyttämällä)?
Ajattelin kysäistä asiaa ennenkö lähden kokeilemaan, jos jonkun DX -ammattilaisen mielestä tuhoontuomittu yritys.. Koodia ajattelin aluksi värkkäillä vb.net:llä, mutta koska näyttää siltä että enemmän apuja löytyy c# puolelle, niin ehkä opettelen sitten sitä.
Katso CD-Haksori, ja äänen toistoa esittelevät koodivinkit, ja mukauta oikeanlaiseksi. Äänet voi kopioida toiselle koneelle jaetun kansion avulla.
KingOfTheWorld, tuota tässä ei todellakaan haettu.
Arttut02, UDP ei välttämättä ole hyvä tapa, minusta TCP mieluummin, jotta ääni tulee samassa järjestyksessä kuin lähtee. Samalla tavalla se lähettäminen toimii kuin kaiken muunkin datan lähettäminen (DirectPlay tai .Net-socketit apuun), kai siitä nyt esimerkkejä löytyy. Tietääkseni sen voi sitten kirjoittaa DirectSoundin puskuriin sen kummemmitta ongelmitta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että pakkaamaton ääni vie varsin paljon tilaa, jotta laatu olisi kohtuullinen, joten voi olla tarpeen tehdä asiat vielä paljon mutkikkaammin.
FMOD voisi myös olla toimiva ratkaisu (en tiedä toimiiko VB:ssä)
Metabolix kirjoitti:
Arttut02, UDP ei välttämättä ole hyvä tapa, minusta TCP mieluummin, jotta ääni tulee samassa järjestyksessä kuin lähtee.
Itse olen toista mieltä. Äänen siirtäminen on sellaista, että ei ole niin väliä, jos jotain ei kuule. TCP:n ongelma, tässä tapauksessa, on se, että paketin perille meno varmistetaan. UDP:n etuna taas on, että voidaan toistaa se ääni mikä saadaan vastaanotetuksi. Kun paketteja vastaanotetaan hylätään paketti, jonka järjestysnumero on pienempi kuin jo vastaanotetun, jotta ei soitettaisi "menneisyydestä" tullutta ääntä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.