Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ongelmallinen Win98

TeeVee [13.08.2006 10:18:27]

#

Terve!

Minun pitäisi asentaa tutulle nuhapumppuun Windows98 (asenna gentoo -vastaukset siis pois :)). Ongelmana on kuitenkin, että en saa asenninta käynnistymään, tai tarkemmin ottaen asennin lähtee käynnistymään, mutta asennusohjelma ei saa tehtyä väliaikaiskansiota tjsp. Alustin levyn FAT32:een WinXP:n rompun avulla, mutta sekään ei auttanut. Tietokoneessa ei ole diskettiasemaa, joten en saa iskettyä MS-DOS-korppuja sisään. Kuka osaisi varmuudella sanoa, miten ja millä minun tulee alustaa levy, jotta Win98:n asennin osaa tehdä väliaikaiskansionsa ynm tiedostot siihen? Kiitoksia etukäteen.

EDIT: Lisään tarkan virheilmoituksen päivän aikana, vaikkakaan se todennäköisesti ei sisällä mitään uutta ja olennaista.

EDIT2: Voisiko se vaikuttaa, että levyllä on winXP asennettuna? Virheilmoitus:

lainaus:

Odota. Asennusta valmistellaan.
Tilapäishakemistoa ei voi luoda.
Päähakemistossa on ehkä liian monta tiedosta.

jcd3nton [13.08.2006 10:54:34]

#

Virheestä en osaa sanoa, mutta alustusmenetelmänä voisi koittaa sellasta, että poltat boottaavan cd:n, jolla on samat työkalut mitä tuolla käynnistysdisketillä. Pelkkä ko. tiedostojen polttaminen levylle ei tee siitä boottaavaa, mutta ohjeita pitäisi aika helposti löytyä googlella.

Siltä boottaat, fdiskillä säädät osiot jos tuntuu että jokin niissä mättää (tuo vanha fdisk muuten tykkää tarkistella levyä ja boottailla vähän liikaa..). Sitten 'format c:' ja sama muille asemille, jotka tartteevat alustusta.

Ei kyllä ole hajuakaan onko tällä mitään tekemistä tuon virheen kanssa, mutta näin menettelin itse kun XP:n alustajan tekosten jälkeen ei ysikasi tahtonut asentua.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta