Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Java pelit?

Jon31 [11.08.2006 20:19:03]

#

Hei,

Itse olen itsenäisesti opiskellut vain html:ää, php:tä wml:ää jne.
Nyt heräsi kiinostusta Java peleihin. Millä ja miten Java pelit siis ohjelmoidaan?
Löytyisiköhän kirjastosta jotakin Java pelejä koskevaa opasta?

Toivottavasti meni nyt oikealle alueelle ja kiitokset jo etukäteen niille, jotka auttavat.

A-P [11.08.2006 20:43:04]

#

Pelien ohjelmointi Javalla tapahtuu kuten muillakin ohjelmointikielillä. Lähinnä erot löytyvät käytettävissä olevista grafiikka, ääni yms. kirjastoista.

Paljon myös riippuu siitä minkälaista peliä on tekemässä. Itse olen tehnyt javalla Jatsi-pelin, jonka graafinen osuus onnistui täysin swing-komponenttien avulla.

Seuraavan sivuston kautta näyttäisi löytyvän luonnos kirjasta Killer Game Programming in Java. http://fivedots.coe.psu.ac.th/~ad/jg/. Kirjassa esitellään mm. Java 2D ja Java 3D.

Wukkopi [28.08.2006 12:20:10]

#

Java kannattaa opetella ensin konsolipuolelta sujuvaksi, niin on sitten helpompi opiskella Javan muut hienoudet.

Edit. Mielellään kirjoittaa notepadilla vieläpä niin jää päähän paremmin.

Olga [28.08.2006 12:48:16]

#

Voi nyt jo pyhät lerssit, ei sillä notepadilla tarvi mittään koodeja kirjoitella ku paremmatki editorit syntaksivärityksineen ja muine herkkuineen löytyy :) Ei aloiteta mitään editorisotaa, mutta notepadilla voi mun puolesta pyyhkiä vaikka pers...ikan mehua pöydältä.

Meitsi [28.08.2006 16:06:31]

#

Kun listassa mainittiin WML niin tuli väistämättä mieleen, että tarkoititko Kännykkä-javapelejä (/midlettejä). No, javaa niidenkin tekemiseen tarvitsee, mutta rajapinnat hieman eroavat.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta