Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Tiedostotunnisteet

kayttaja-4976 [10.08.2006 15:54:27]

#

Ongelmiani on siis kaksin kappalein.

1. Teen omia tiedostomuotoja, vaikka *.abc. Mitä minun pitää tehdä jotta saan rekisteröityä tiedostomuodot? Olen jo selvittänyt että ne menevät CLASSES_ROOTtiin, mutta miten?

2. Kun minulla on niitä tiedostoja ja joku avaa sen, niin miten wintoosa kertoo ohjelmalle että tuolla on tiedosto, avaa se?

Heikki [10.08.2006 16:44:51]

#

2. VB:tä en ole hetkeen käyttänyt, mutta muistaakseni homma menee niin että jos ohjelman C:\foo.exe tulisi avata tiedosto D:\filu.abc, Windows suorittaa komennon C:\foo.exe D:\filu.abc, eli tuo tiedosto on parametrinä. VB:llä sen saa sitten jotenkin kaivettua esille.

Antti Laaksonen [10.08.2006 17:52:24]

#

1. Tosiaan rekisteriin pitää tehdä muutoksia. Etsi Googlella hakusanalla "visual basic file association". Esim. tämä valmis moduuli näyttää aika hyvältä: http://www.vbcodemagician.dk/tips/files_association.htm

2. Ohjelman parametrit ovat Command-muuttujassa. Voit tehdä tällaisen testiohjelman:

Private Sub Form_Load()
    MsgBox Command
End Sub

Nyt näet, mitä viestejä Windows lähettää ohjelmallesi.

kayttaja-4976 [10.08.2006 21:27:24]

#

Rohkenisin vielä kysyä seuraavaa:
Tuo Laaksosen linkki (loistava, kiitos!) olettaa että ohjelma on jo rekisteröity, ja surkea googlettaja kun olen, en tiedä hakusanoja (ja ala-asteella ei opeteta moisia :( ). Miten siis voin rekisteröidä vielä ohjelman?

EDIT: Oops! Löysin jo koodin surkealla googletuksella. Kiitos avusta

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta