Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Windows tehtäväpalkin pöljät viestit

Sivun loppuun

JoinTuanJanohon [07.08.2006 14:36:50]

#

Jokainen tietää, missä ja milloin esimerkiksi langaton verkko pitäisi olla valmiudessa. Windows kuitenkin muistaa aina mussuttaa, että "langaton verkko ei ole käytössä..., plaap, plaap, plaap". Jos tehtäväpalkista ko. kuvakkeen laittaa passiiviseksi, Windows aktivoi kuvan aina itsepäisesti uudelleen, koska haluaa ilmeisesti toitottaa väkisin tyhjänpäiväisiä ilmoituksiaan. Saako näitä Windowsin typeriä viestejä millään asetuksella pois päältä?

HellCome [07.08.2006 15:28:02]

#

Rassaavia pikku kakkiaisia kaikki nuo Mikkisoftan vemputtimet. Tweak UI:lla taitaa saada ainakin muutaman pois, mutta toimivuudesta ei sitten taida kukaan tietää.

http://www.annoyances.org/exec/show/tweakui

JoinTuanJanohon [07.08.2006 15:56:00]

#

Jees, tuon ohjelman asetuksilla ne typerät ja tyhjänpäiväiset Windowsin tehtäväpalkin puhekuplat sai heivauttua Huidsin Nevadaan.

(Olisko sitten ollut liian vaativaa XP:n tekijöille, jos tehtäväpalkkiin olisi koodattu jo tehtaalla kaikkien puhekuplien estoasetus. Pitää pistää reklamaatio Billille.)

Latska [07.08.2006 16:27:29]

#

Jos Microsoft on saanut tarpeeksi valituksia, Vistassa on luultavasti tuommoinen poisto-ominaisuus. (Tai sitten joku "älykäs" järjestelmä)

Blaze [07.08.2006 16:36:58]

#

XP:n "kiintolevytila on vähissä"-puhekupla on kyllä Ärsyttävin Ominaisuus Ikinä. Joskus kun tuota vielä käytin, mulla oli koneessa kiinni tollanen pikkukovo täynnä musiikkia. Windows keksi joka viien minuutin välein huomauttaa, että
"tämä kovo olis nyt täynnä, haluatko tyhjentää IE:n cachen, joka ei sijaitse tällä levyllä, ja on jo muutenkin tyhjä?". KIITOS, TIEDÄN, ETTÄ SE ON TÄYNNÄ, JA NIIN SEN PITÄÄKIN! ÄLÄ VALITA SIITÄ JOKA HEMMETIN VÄLISSÄ! Luojan kiitos, sen sai jotain haksaamalla pois päältä.

Mika9 [07.08.2006 17:22:49]

#

Heh itsellä on koko ilmoitusalue pahasti jumissa. Toivottavasti Vistaan tulee paremmat säädöt...

Tumpelo [07.08.2006 18:35:18]

#

Nähähää, itsekin kärsin noista puhekuplista kunnes tajusin siirtyä Linuxiin. Linuxissa on vain yksi puhekupla - ja se ilmoittaa järjestelmän päivittämisestä.

HellCome [07.08.2006 22:13:49]

#

Hyvä tohtori Tumpelo.

Olen yrittänyt joskus (kavereiden painostuksesta) opetella käyttämään sitä Linuzia. En ole koskaan saanut sitä toimimaan, siis siten että se toimisi oikein. Olen asentanut sen ja sitten olen myös käynnistänyt sen, mutta en voi edes vaihtaa näytön virkistystaajuutta, kun ei siellä näytön ominaisuuksissa ole mitään muuta, kuin taustakuvan vaihtaminen. Pliis, mitä mää teen?

Mulla on tiäatokone jonka tein itse. Sitten mulla on muistia ja hiiri. Linus oli Mandrake. Mikä Torvalds on mulle paras?

Nörtti wannabe

anssi [07.08.2006 23:10:18]

#

kyllä xp:ssä langattoman/langallisen verkon puhekuplat saa pois ihan menemällä verkkoyhteydet -> langaton verkkoyhteys -> ominaisuudet -> ruksi pois "ilmoita kun yhteydellä ei ole liitettävyyttä / vajaa".

tuon kiintolevyilmoituksen saa myös ruksattua pois jostain...

Tumpelo [08.08.2006 10:49:10]

#

HellCome kirjoitti:

Hyvä tohtori Tumpelo.

Olen yrittänyt joskus (kavereiden painostuksesta) opetella käyttämään sitä Linuzia. En ole koskaan saanut sitä toimimaan, siis siten että se toimisi oikein. Olen asentanut sen ja sitten olen myös käynnistänyt sen, mutta en voi edes vaihtaa näytön virkistystaajuutta, kun ei siellä näytön ominaisuuksissa ole mitään muuta, kuin taustakuvan vaihtaminen. Pliis, mitä mää teen?

Mulla on tiäatokone jonka tein itse. Sitten mulla on muistia ja hiiri. Linus oli Mandrake. Mikä Torvalds on mulle paras?

Nörtti wannabe

Kokeilepas Ubuntua äläkä noita ihmejakeluja. En minäkään saanut muita toimiin mutta Ubuntu asentui silmänräpäyksessä ja sen jälkeen on toiminut kaiken aikaa moitteetta.

Mika9 [08.08.2006 11:07:55]

#

Itse olen saannut mandraken toimimaan, mutta poistin sen ~10min jälkeen, sen bugisuuden takia. Itse pidän eniten debianista.

JoinTuanJanohon [08.08.2006 11:13:48]

#

anssi kirjoitti:

kyllä xp:ssä langattoman/langallisen verkon puhekuplat saa pois ihan menemällä verkkoyhteydet -> langaton verkkoyhteys -> ominaisuudet -> ruksi pois: ilmoita kun yhteydellä ei ole liitettävyyttä / vajaa

Tuota XP:n metodia kokeilin ensimmäisenä. Vieläpä niin, että plarasin kaikki mahdolliset ja mahdottomat ruksikombinaatiot. Mikään ei vaan auttanut, vaan XP jatkoi herjaamistaan verkkojen tilasta aina eiliseen iltapäivään saakka. Vasta tuolla Tweak UI:lla XP:n v(a)ttuilun sai loppumaan.

HellCome [08.08.2006 11:52:49]

#

Hyvä tohtori Tumpelo.

Lupaan kokeilla sitä semmoista Upuntumia. Mutta voiko siihen asentaa Firefoksia? Yritin sillä Mieslohikäärmeellä ja ihan Mozarellan ohjeiden mukaan, mutta se ei toiminut. Voiko Umuntumissa asentaa ohjelmia niinkuin Ikkunoissa, eli tuplaklikkaamalla, eli siis järjevästi ilman mitään DOSseja?

Epävarma nörtti

Smuliz [08.08.2006 12:06:02]

#

Pakettien hallinnalla on todella helppo asentaa ohjelmia.
Toinen on sitten konsoliin apt-get install firefox tai jotain tuollaista.

Blaze [08.08.2006 13:14:29]

#

HellCome kirjoitti:

Mutta voiko siihen asentaa Firefoksia? Yritin sillä Mieslohikäärmeellä ja ihan Mozarellan ohjeiden mukaan, mutta se ei toiminut. Voiko Umuntumissa asentaa ohjelmia niinkuin Ikkunoissa, eli tuplaklikkaamalla, eli siis järjevästi ilman mitään DOSseja?

Voisin kuvitella, että Ububunbunbutun... äh, siis siinä humanistidistrossa, tulis Firefoksi ihan vakiona mukana. Jollei näin ole, sen voi asentaa käynnistämällä Synapticin, ja ruksittamalla sen listasta.

Vääräuskoiset yrittää levittää noita nextnextnext-asennusohjelmia oman reviirinsä ulkopuolellekin, mutta ne on onneks vieläkin kohtalaisen harvinaisia. Keskitetty paketinhallintasysteemi kun on ylivoimainen tuollaisiin verrattuna.

Tumpelo [08.08.2006 13:41:59]

#

HellCome kirjoitti:

Hyvä tohtori Tumpelo.

Lupaan kokeilla sitä semmoista Upuntumia. Mutta voiko siihen asentaa Firefoksia? Yritin sillä Mieslohikäärmeellä ja ihan Mozarellan ohjeiden mukaan, mutta se ei toiminut. Voiko Umuntumissa asentaa ohjelmia niinkuin Ikkunoissa, eli tuplaklikkaamalla, eli siis järjevästi ilman mitään DOSseja?

Epävarma nörtti

Hyvä herra epävarma nörtti HellCome,

Ubuntussa on Firefox valmiina, ja tottakai Ubuntussa tehdään kaikki ikkunoissa, mutta varmaan tarkoitit tehdäänkö asennus graafisesti eikä komentorivillä? Kyllä, kummatkin tavat ovat mahdollisia, pakettienhallinnalla saa ohjelmat helposti ilman kikkailuja.

efteri [09.08.2006 01:17:54]

#

Kumma juttu, mutta itse en ole huomannut lähes kertaakaan XP:ssä tulleen tuollaisia ilmoituksia :D

HellCome [10.08.2006 10:56:51]

#

Kiitos herrat ja rouvat. Nyt minä uskallan poistaa sen verenpainetautiin syyllisen Mandraken ja pistää tilalle oikean Linuxin. Kumarrus herroille ja niiaus neideille.

tumik [15.08.2006 18:14:05]

#

Jostakipäin rekisteriä ne ilmotukset sai ainaki otettuu pois..

tkarkkainen [15.08.2006 18:52:40]

#

MiXu (QB) kirjoitti:

Jostakipäin rekisteriä ne ilmotukset sai ainaki otettuu pois..

Aivan. Onneksi Windows on niin käyttäjäystävällinen ja helposti konfiguroitavissa!

hunajavohveli [16.08.2006 09:41:42]

#

Blaze kirjoitti:

"XP:n "kiintolevytila on vähissä"-puhekupla on kyllä Ärsyttävin Ominaisuus Ikinä.

Minusta se on pikemminkin "Työpöydällä on käyttämättömiä kuvakkeita". Ihan nyt niin kuin en itse osaisi poistaa niitä, jos en pidä niitä tarpeellisina. Lisäksi kupla ilmestyy aina vähintään kaksi kertaa. Ensimmäinen ruksin painallus ei tunnu koskaan riittävän.

T.M. [16.08.2006 10:44:15]

#

Joo tai jos repäisen nettikaapelin pois niin se valittaa siitä vähän väliä.
Tuosta käyttämättömistä kuvakkeista en ole kai saanut kuin kerran ilmoituksen, jonka jälkeen poistin sen asetuksen jostain windowsin omista asetuksista, tietenkin pitkän labyrinttimatkan jälkeen :p

On kyllä hassu masiina tämä XP, sen jälkeen kun asensin, on täytynyt poistaa käytöstä ainakin 20 eri ominaisuutta, koska ne yksinkertaisesti ärsyttävät/on epäkäytännöllisiä. Win98se:llä ei moista ongelmaa ollut :/

Hörpeli [16.08.2006 14:28:13]

#

Tumpelo kirjoitti:

Linuxissa on vain yksi puhekupla - ja se ilmoittaa järjestelmän päivittämisestä.

Jep. Toistaiseksi. Mutta ei varmasti kauan kun useat ohjelmat ottavat sellaisia käyttöön. Toivotaan kuitenkin ettei tule samanlaista helvettiä kuin Windowsissa.

tkarkkainen [16.08.2006 15:22:18]

#

Mistä ihmeen Linuxin puhekuplasta on kyse?

Heikki [16.08.2006 17:00:59]

#

Jep, ytimessä (Linuxissa) ei ole edes mitään graafisia juttuja, joten ei myöskään puhekuplia. Joissain jakeluissa päivitysohjelmat (pakettimanagerit) voivat ilmoittaa "puhekuplalla" saatavilla olevista päivityksistä.

Toki ohjelmat voivat luoda tuollaisia puhekuplia, esimerkiksi minulla Kopete ilmoittaa uusista viesteistä kellon vierestä lähtevällä puhekuplalla. Veikkaisin että tuon muodostaminen onnistuu suhteellisen helposti kdelibsin ja QT:n avulla.

kayttaja-2791 [16.08.2006 17:23:24]

#

Jos nyt saivarellaan niin tuskin Windowsinkaan ytimessä on puhekuplia ;) Erinäiset ohjelmat kyllä saattavat luoda sellaisia...

Grey [16.08.2006 23:16:32]

#

Hörpeli kirjoitti:

Tumpelo kirjoitti:

Linuxissa on vain yksi puhekupla - ja se ilmoittaa järjestelmän päivittämisestä.

Jep. Toistaiseksi. Mutta ei varmasti kauan kun useat ohjelmat ottavat sellaisia käyttöön. Toivotaan kuitenkin ettei tule samanlaista helvettiä kuin Windowsissa.

Niin, voin jo kuvitella tilanteen, kun 50 ohjelmaa keksii että niille on tullut kaikille yhtäaikaa päivityksiä ja päättävät siitä kaikki ystävällisesti käyttäjää valistaa..

-Grey-

FrozenFire [16.08.2006 23:35:18]

#

No vaikka olisi 192 päivitystä tulee silti vain yksi viesti. Pakettimanageri kertoo mukavasti että voisi vaikka päivittää. Ja parilla naksauksella sitten päivittää ohejelmat miinaharavasta kerneliin ja openoffice:en...

Sitten on tietenkin nää ohjelmat jotka muuten ilmottaa olemassa olostaan. (tulee nyt mieleen vain amaroK. Mutta onkait niitä muitakin.

Blaze [16.08.2006 23:36:02]

#

Grey kirjoitti:

Niin, voin jo kuvitella tilanteen, kun 50 ohjelmaa keksii että niille on tullut kaikille yhtäaikaa päivityksiä ja päättävät siitä kaikki ystävällisesti käyttäjää valistaa..

Minä en. Sen sijaan nautin status quosta, jossa pakettimanageri hoitaa likaisen työn, ja ilmoittaa, jos jotain meni pieleen.

Edit:

FrozenFire kirjoitti:

Sitten on tietenkin nää ohjelmat jotka muuten ilmottaa olemassa olostaan. (tulee nyt mieleen vain amaroK. Mutta onkait niitä muitakin.

Kas, en olekaan ainoa, jota nuo nyppivät. Erityisesti Windows-puolella tuntuu homma karanneen totaalisesti käsistä, kun puolet tehtäväpalkista on jotain trayikoneita, joita ei koskaan mihinkään tarvitse.
Useimmissa fiksuissa softissa (mm. edellämainittu Amarok, Opera) tuon onneksi saa pois.

BTW, gallup: turhin trayikoni koskaan? Mun ääni taitais mennä Quicktimen ikonille.

miiro [19.08.2006 19:49:11]

#

JTS kirjoitti:

Jos nyt saivarellaan niin tuskin Windowsinkaan ytimessä on puhekuplia ;) Erinäiset ohjelmat kyllä saattavat luoda sellaisia...

Mutta ne ovat ohjelmia, jotka tulevat windowsin mukana, ovat piilossa (ts. ovat "erittäin tärkeitä systeemin toiminnan kannalta"), ja niiden terminoituessa todennäköisesti tapahtuu jotain kamalaa. Kuten erään samantyyppisen ohjelman terminoiminen saa aikaan uloskirjautumisen.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta