Miten saisin kirjoitettuja olion tietoja tiedostoon? Olen kokeillut alla olevalla systeemillä, mutta tiedostoon tallentuu vain luku 1.
Lisäksi visual c++ antaa kääntövaiheessa seuraavan varoituksen:
warning C4761: integral size mismatch in argument; conversion supplied
int main(void) { void Tiedosto::TallennaTiedostoon(KuukausiTyontekija& tyontekija) { ofstream viesti("henkilosto.txt", ios::app); if ( !viesti ) { cout << "Tiedosto ei aukea!" << endl; return; } viesti<<tyontekija.GetNimi; }}
Et voi määritellä funktiota main-funtion sisällä! Ja GetNimi on selvästikin funktio, sitä pitäisi kutsua, eli sulut perään siihen. Jonkinlainen lopetusmerkki olisi myös syytä laittaa perään, jotta lukiessa osaat lopettaa oikeaan kohti. Rivinvaihto käy usein mainiosti, toisena vaihtoehtona on kehittää hieman mutkikkaampi lataussysteemi ja lopettaa tiedot vaikkapa nollamerkkiin (tiedosto kannattaa tällöin avata binaarimuodossa, ios::binary).
No joo voi idiootti (siis minä), sulkeethan siitä puuttui. Minun versiossani ei ole int main(void)-funktiota, ne ilmestyi siihen kun kirjoitin funktion tänne keskustelupalstalle. Mutta suuri kiitos, homma toimii nyt mainiosti.
Ei ole int main(void)-funktiota ja ne ilmestyivät kirjoittaessa sen keskustelupalstalle? o_O TÄH?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.