Olen käyttänyt yhtä koodipätkää täältä kirjautumissysteemin tekoon. Aloitin muokkaamalla koodia siten, että kirjautuminen olisi taulukon sivussa ja kun on kirjautunut, sivussa olisi jotain tyyliin "Kirjautunena sisään tunnuksella tunnus" En saa kuitenkaan mitenkään sitä niin, että tuo tulisi taulukon laitaan. Kokeilu löytyy täältä: http://olionet.org/kirj/
Kys. hankala kohta on taas tässä;
//kirjautuminen if (isset($_POST["kirjaudu"])) { if (in_array($tunnus, $userit) != "") { $entry = explode("|", $data[array_search($tunnus, $userit)]); if ($entry[2] == md5($salasana)) { //sessionit kuntoon session_register("sess_tunnus"); $_SESSION["sess_tunnus"] = $tunnus; session_register("sess_iposoite"); $_SESSION["sess_iposoite"] = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; echo "<b>Kirjautuneena sisään tunnuksella $tunnus</b><br>\n"; echo "<a href=\"logout.php\">kirjaudu ulos</a>."; }
Tarkoitus olisi, että tuo "Kirjautuneena sisään...jne" tulisi taulukon laitaan kuten kirjautumissysteemikin.
Tunnuksena toimii sana tunnus ja salasanana salasana, jotta pääsette kokeilemaan.
No tulostat tuon "kirjautuneena sisään"- jutun siihen taulukon soluun, jossa haluat sen olevan?
Smuliz: En oikein ymmärtänyt. Kun olen koko kirjautumissysteemin pistänyt siihen haluamaani soluun.
No silloinhan se on siinä solussa. Korjaapa tuo koko systeemi nyt ensin toimivaksi, ettei PHP heitä virheilmoituksia, niin on hieman helpompi ihmetellä.
Ongelma on varmaan siinä, kun olen käyttänyt includea tuossa, siirtyy siis kirjautumisen jälkeen kai ala.php-sivulle jolloin taulukon alku jää kokonan pois... Joten miten voisi korjata..?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.