Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Freeciv-peliä pystyyn

Sivun loppuun

Tzaeru [26.07.2006 13:52:56]

#

Juu, älkää nyt katsoko mua ilceasti te CS-wannabee-datanomit saati te en-pelaa-koska-se-haittaa-nörttistatustani!11 -ihmiset, kun ehdottelen tälläistä. Mutta kuitenkin ajattelin rakkailta nörttiystäviltäni tiedustella mahdollista kiinnostusta Freeciv-sessioon.

Kyseessä on siis ehkä vähän raskaampi strategia ja Civilization-klooni, jota ajattelin vaikkapa.. Sunnuntaina kello kuudesta eteenpäin pelailla, jos porukkaa kiinnostaa. Eli heittäkää ilmoittautuminen alle jos huvittaa ja ehdotelkaa uusia aikoja jos ei sovi.

PS. pelistä voi tulla pitkäkin, ja jollen ihan väärässä ole ei mahdollisuutta tallentamiseen Freecivissä ole.. Voin toki olla väärässäkin, tarkistelen asiaa ja RTFM :)


EDIT: niin joo, kannattaa ensikertalaisten ottaa pari matsia AI:ta vastaan. Ite hävisin äsken netissä ihan totaalisesti, pelannu liikaa Civilization IV:tä, jossa on tapana rakentaa suhteellisen vähän kaupunkeja.. Tässä taas päinvastoin. Itelläni oli vielä puisia viikinkiveneitä, ku muilla on sukellusveneet halkoo hyisiä tyrskyjä.

Heikki [26.07.2006 16:56:51]

#

Ihan hyvä idea, jos vastassa on minun tasoisiani (eli surkeita) pelureita. Olen mukana jos pääsen paikalle tuolloin, en ole vielä varma.

Ja muistaakseni tallentaminen kyllä onnistuu...

Tumpelo [27.07.2006 19:17:24]

#

Hmm pitääpä asentaa se Freeciv. Onko sitä muuten Wikatoosalle? Minulla kyllä on Linux mutta ajattelinpahan vaan...

Heikki [27.07.2006 19:29:13]

#

Löytyy myös Windows-versio:http://www.freeciv.org/index.php/Download

Tumpelo [27.07.2006 19:42:40]

#

On muutes hämärä peli... Eihän tuossa tapahdu mitään. o-o No pitää rämplätä sitä vähän enemmän jos se vaikka aukeaisi...

EDIT: Döh, ei riittänyt kärsivällisyys noin hitaaseen strategiapeliin.

Tzaeru [27.07.2006 20:06:40]

#

"Hitaaseen"? :)
haha, sain juuri fysiikat kehitettyä ennen vuotta 0 AD

Kipperi [30.07.2006 01:10:39]

#

Tuo Civin teknologian kehitys on kyllä niin epärealistinen kuin mahdollista... Itselläni oli höyrykoneet ja autot jo vuonna 100 AD...
Mutta siitä viis, minultakin voisi kiinnostuksen palanen ehkäpä löytyä... vaikka nyt on civ-taidot päässeet pahasti ruostumaan, puolisen vuotta sitten hakkasin ykköstä tositeolla... :P

Eli tulen jos jaksaa kiinnostaa...

Heikki [30.07.2006 21:25:32]

#

Jeps eli enpä päässyt tulemaan, minulle soitettiin vähän ennen kuutta että "et pääsis tuomariksi, kukaan muu ei pääse", ja vietin sitten illan tuomiten ikämiesten jalkapallo-ottelua.

Joku toinen päivä sitten?

K_L [31.07.2006 14:56:26]

#

Henk koht rakastan Civejä, ja Civ neloseen tuhrautunut muutama tunti. Itseäni ärsyttää lähinnä liian nopea vuosien vieriminen.

Freeciviä tuli pelattua duunissa, kun oli linux läppärissä. Kait tuon voisi windowssiinkin asentaa.
Olen kyllä surkea pelaamaan, koska rakastan rakentelua. Jäänyt vaan tuo sotiminen vähemmälle.

mikeful [03.08.2006 01:40:10]

#

Civ:it ovat ikävä kyllä yksi niistä peleistä, joista haluaisin pitää, mutta joita en osaa pelata niin hyvin, että todella pitäisin niistä. :) Voin tulla liikkuvaksi maalitauluksi, jos verkkopeliä aletaan pelata.

Tzaeru [03.08.2006 16:17:18]

#

ehrm.. Olin tavoittamattomissa erinäisistä syistä osan viime viikosta ja peli jäi väliin :I

Heikki [03.08.2006 16:45:55]

#

Eipä mitään erityistä peliä saatu aikaan, muutaman kerran #oputkassa huudeltiin porukkaa pelaamaan jollekkin julkiselle serverille.

Irkissä voi tulevaisuudessakin huudella pelaamaan, ja jos tarpeeksi on kiinnostuneita niin voitaisiin pelata myös omalla serverillä putkan jäsenten kesken.

Heikki [06.08.2006 20:23:22]

#

Testailin äsken Freecivin 2.1.0:n beta-versiota, ja vaikutti täysin vakaalta, ja mukavia parannuksia oli aika paljon (grafiikkakin on hienompaa/selkeämpää, screenshot).

Tätä olisi kiva päästä kokeilemaan moninpelinä muiden putkalaisten kanssa, eli huudelkaapa irkissä jos haluatte pelata.

Lähdekoodi unixeille
Windows-binäärejä

squid [06.08.2006 21:13:17]

#

Olisi kyllä kiva pelata, mutta taitaa minun taidot olla hiukan huonot...

Heikki [06.08.2006 21:46:22]

#

squid kirjoitti:

Olisi kyllä kiva pelata, mutta taitaa minun taidot olla hiukan huonot...

Taidoista ei ole niin väliä, itse olen nettipelissä ottanut täysin pataani mutta nyt kun pelasimme "putkisten" kesken niin peli oli aika tasaista. Ja samalla oppi pelimekaniikkaa kyselemällä asioista muilta.

Aikaa pitää vaan varata peleihin >6h.

K_L [07.08.2006 14:19:32]

#

Pistäkää joku krapulasunnuntaina peli pystyyn. Just sopivaa puuhaa pikkutuskissa.

Tumpelo [14.08.2006 20:11:42]

#

Onkos aikeita joskus laittaa peli pystyyn? Voisin periaatteessa tulla pelaamaan, jos vaikka tuosta pelistä oppisi pitämään ajan kanssa.

Tumpelo [14.08.2006 21:19:24]

#

Ainiin, toimiikos nuo eri versiot netissä ristiin, ettei tarvi olla kaikilla sama versio?

Heikki [14.08.2006 21:23:12]

#

Tuskin toimii. Täytyy ensin päättää pelataanko wanhaa wakaata 2.0.8:ia vai 2.1.0-betaa.

Tumpelo [14.08.2006 21:32:15]

#

Minä vaihtaisin mielelläni uuteen, mutta sitä ei taida saada kuin koodista kääntämällä? En ole hyvä noissa jutuissa, en ole jaksanut perehtyä Linuxin suurimpiin salaisuuksiin kun pakettimanagerikin on keksitty. ^-^

No jokatapauksessa, minulle passaa vanha versio, uusikin jos sen satun (osaan) asentaa.

Heikki [15.08.2006 07:41:41]

#

Jep, betat saa Linuxille vain kääntämällä. Voit kokeilla omaa käännöstäni eilen ilmestyneestä beta2:sta: http://mbnet.fi/heikki_m/freeciv-2.1.0-beta2-bin.tar.bz2 (pura paketti, siirry hakemistoon ja aja komento ./civ).

Tumpelo [15.08.2006 16:57:11]

#

Joo, sain toimiin, ja hyvälle vaikuttaa, mutta saakos tuota suomen kielelle? Tuommoista strategiapeliä pelatessa olisi hyvä jos ei joutuisi vielä kielen ymmärtämiseen tuhlaamaan aivokapasiteettia.

juha127 [15.08.2006 21:41:12]

#

Ubuntun pakettivarastoista asentuu suomeks koko peli :)

Heikki [15.08.2006 21:50:16]

#

Tuo kääntämäni 2.1.0-beta2 ei käytä (ainakaan minulla) suomen kielistä käännöstä, vaikka se muistaakseni paketista löytyy ja järjestelmän kieleksi on asetettu suomi. Ehkäpä asentaminen make installilla auttaisi, mutta en viitsi asentaa paketinhallinnan ohi.

Jakeluiden paketinhallinnasta tosiaan löytyy vakaa 2.0.8.

Tumpelo [25.08.2006 18:35:19]

#

[modehuom] No eikö täällä saa edes ihquilla? [/modehuom]

Niin, ootkos Tzaeru järjestämässä Freeciv peliä enää? Haluaisin mielelläni pelata sitä ihan ihka aitoja ihmisiä vastaan joskus.

Heikki [26.08.2006 10:29:51]

#

Kannattaa #ohjelmointiputkassa huudella pelaajia joskus viikonloppuna (siten, että on monta tuntia aikaa pelata). Tällä tavalla on jo saatu pari peliä käyntiin.

moptim [26.08.2006 11:21:45]

#

kun ymmärtäiskin jotain freecivistä...


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta