Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Oman keskustelupalstan teosta...

Sivun loppuun

Cc [25.07.2006 22:41:26]

#

Olen tehnyt omaa keskustelu palstaa ja haluisin tehdä itse sinne putkan kalstaisen "Lainaa" ominaisuuden, joten haluisin tietää miten tämä on toteutettu ja jos jollakin on jotain vinkkejä tämän ominaisuuden teosta niin kertokaa ihmeessä.

Antti Laaksonen [25.07.2006 22:56:16]

#

Onko ongelma:
1. Lainattavan tekstin siirrossa tekstikenttään?
2. Viestissä olevan lainatun tekstin muotoilussa?

kayttaja-2791 [26.07.2006 11:45:20]

#

Tiedothan ovat jossain kannassa. Välität vain GET-methodilla tarvittavan ID:n (tai ID:t) jossa kyseinen lainaus sijaitsee kannassa, ja sitten vastaanotossa luet sen, ja liität sen muotoiltuna tekstilaatikkoon. Tuossa toimintamalli pähkinänkuoressa.

Asian voi myös toteuttaa javascriptillä, jolloin sivun uudelleenlatausta ei tarvita.

Blaze [26.07.2006 12:46:14]

#

JTS kirjoitti:

Asian voi myös toteuttaa javascriptillä, jolloin sivun uudelleenlatausta ei tarvita.

Ja jolloin sivu ei toimi $prosenttiluku surffaajista.

Cc [26.07.2006 13:22:17]

#

Antti Laaksonen: oho unohdin kertoa itse ongelma. Eli siis ongelma on juuri Lainattavan tekstin siirrossa tekstikenttään.

Javascriptillä en haluisi toteuttaa tätä, koska kaikilla ei ole javascript päällä (kuulun itse tähän joukkoon.)

Kiitos sinulle JTS kun kerroit miten tuo tehdään sain sen toimimaan.

EDIT: Ah unohdin taas, jos jollain tulee sama ongelma niin tässä minun toteutus tapani:

Jokaisella viestilläni on oma uniikki id:nsä ja tarkastan aina sivun ladatessa onko $_GET['id']:ssä minkään viestin uniikkia id:tä, jos on niin laitan sivulla olevaan textareaan viestin.

Koodi:

// Tarkastetaan onko $_GET['id'] tyhjänä, jos on niin annetaan $id:lle arvo 0.
if($_GET['id'] != "") {
  $id = $_GET['id'];
}
else {
  $id = 0;
}

$tiedosto=file("viestit.dat");

echo "<p>Vastaus:<br> <textarea name='vastaus' rows='6' cols='70'>";
if($id != 0) { // jos $id:ssä on jokin muu arvo kuin 0 niin tarkastetaan onko se minkään viesti id.
  for ($i=0;$i<count($tiedosto);$i++) {
    if($id == trim($tiedosto[$i+5])) { //$i+5 on rivi, jolla id sijaitsee.
      echo trim($tiedosto[$i+4]); //$i+4 on rivi, jolla viesti sijaitsee.
    }
  }
}
echo "</textarea>";

Jos joku tietää paremman toteutus tavan niin kerro ihmeessä :)

kayttaja-2791 [26.07.2006 13:24:07]

#

Blaze kirjoitti:

JTS kirjoitti:

Ja jolloin sivu ei toimi $prosenttiluku surffaajista.

Javascriptiä voi (ja pitää) käyttää niin että se toimii paremmin JS:n käyttäjillä, ja myös toimii heillä joiden selain ei JS:ää tue... Esimerkiksi oikean, GET linkillä varustetun napin voi piilottaa javascriptillä (tai vaikka <noscript> tagilla), ja JS-napin voi tulostaa JS:llä. Tällöin ei JS:ää tukevat selaimet näyttäisivät sen toiminnon kuten vaikka täällä OP:ssä, mutta JS:ää tukevat saisivat lainauksen suoraan ilman sivun uudelleenlatausta.

Cc [26.07.2006 22:12:28]

#

Minulla olis haaveena saada tämä oma keskustelupalsta mysql pohjaiseksi, joten kysyisin millä tavoin olet Antti toteuttannut tämän, minkälaiset tablet olet luonnut tietokantaasi tätä keskustelua varten? ja millä tavoin olet muuten toteuttannut tämän? Omasta mielestäni putkan keskustelu on suoraan sanoen täydellinen, haluisin tietää miten tämä on toteutettu, että voisin joskus edes päästä lähelle näin hyvää toteutustapaa.

ajv [26.07.2006 22:35:02]

#

Cc kirjoitti:

Omasta mielestäni putkan keskustelu on suoraan sanoen täydellinen, haluisin tietää miten tämä on toteutettu, että voisin joskus edes päästä lähelle näin hyvää toteutustapaa.

Köh köh... Moni kakku päältä kaunis... :) Jotenkin mulla on sellainen muistikuva, että putkan foorumin tietokantarakenne ei ehkä ole ihan optimaalinen (käyttää tekstitiedostoja ja tietokantaa sekaisin) eikä tuo foorumin html-koodikaan nyt ihan täydellistä ole. Päälle päin tämä tietenkin on toimiva ja hyvä keskustelualue.

Mutta asiaan: Kuhassa tuota yksinkertaisen foorumin tietokantarakennetta pohdiskeltiin juuri vähän aikaa sitten:
http://mureakuha.com/keskustelut/1?12555 ja mureakuhan CSV:stä löytyy foorumin lähdekoodit, joskin ne saattaa ehkä alottelijalta mennä hieman ohi. Pääpiirteissään keskustelualueen kanta kuitenkin muodostuu kolmesta taulusta:

- Kategoriat
- Viestiketjut

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta