Eli oon aloittelia :( Mulla on semmonen ongelma että mä oon ladannu allegro.h tiedoston netistä ja laittanu include kansioon niin mistä johtuu et dev-cpp ohjelma ei sitä sieltä löydä. Eli oon laittanu #include <allegro.h> :(
Ensisijaisesti kannattaa aina tutkia, löytyykö haluamaansa kirjastoa devc++:san omalla päivitystoiminnolla jolloin sen asennus on automaattista. Muistaakseni allegro löytyy sieltä.
no mä latasin sen nyt sieltä päivityksestä niin silti ei noi esimerkit toimi:( Mistäköhän johtuu:(
Ja millä tavalla se ei toimi? Kristallipalloni kertoo, että kyseessä on linkkerivirhe. Teepä uusi projekti ja valitse sen tyypiksi Allegro.
#include <allegro.h> // Täytyyhän allegron kirjasto lisätä int main(int argc, char *argv[]) { allegro_init(); // valmistellaan allegro install_keyboard(); // Asennetaan näppis set_color_depth(16); // Säädellään värit set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT, 320,200,0,0); //Vaihdetaan graffamoodia BITMAP *kuva; //luodaan muuttuja johon datat asetetaan kuva = load_bitmap("kuva.pcx", NULL); //ladataan kuvae readkey(); //Venaa napinpainallusta blit(kuva, screen, 0,0,0,0,480,360); //flipataan ruudulle readkey(); //Venaa että käyttäjä painaa nappia destroy_bitmap(kuva); //Vapauttaa bitmapdatan return(0); } END_OF_MAIN()//Ilman tätä tää ei välttämättä käänny
tätä kun testasin niin tulee
6 D:\Dev-Cpp\main.cpp `allegro_init' undeclared (first use this function)
7 D:\Dev-Cpp\main.cpp `install_keyboard' undeclared (first use this function)
...
tuommoset ilmoitukset :(
Mitä ilmeisemmin käyttämässäsi allegro.h:ssa on jotakin vikaa. Suosittelen paketin (ja itse lataamiesi tiedostojen) poistamista ja oikean paketin asentamista uudestaan.
Joo nyt toimii ku latasin kaikki uudestaan jesh:):):):D:D:D:D:D::D:D:D:D:D!!!!!!
kiitos tosi paljo teille jotka autoitte:)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.