Olen aloittelemassa C++:n käyttöä ja ajattelin kokeilla jotain vähän vativampaa kuin esim. cout, cin, jne. Miten voin ladata kuvan ohjelmaani. Entä kannattaako sovellus tehdä MFC AppWizardilla vaiko Win32 Console sovellukseksi.
Entä jos tekisin oman pelin, kumpi edellä mainituista vaihtoehdoista olisi parempi? Peli voisi olla vaikka jokin matopeli tms. Hallitsen funktiot, silmukat ja peruskomennot, mikä asia kannattaisi opetella seuraavaksi? Ja mistäköhän löytyisi TÄYDELLINEN lista vakio headereista?
Käytössäni on Visual C++ 6.
lainaus:
Olen aloittelemassa C++:n käyttöä ja ajattelin kokeilla jotain vähän vativampaa kuin esim. cout, cin, jne. Miten voin ladata kuvan ohjelmaani.
Ratkaisutavat vaihtelevat, riippuen käyttötarkoituksesta. Normaalissa tapauksessa kuva ladataan tiedostosta muistiin, jossa käsitellään, ja flipataan ruudulle. Windows-softa voi tehdä asian jollain paremmalla tavalla.
lainaus:
Entä kannattaako sovellus tehdä MFC AppWizardilla vaiko Win32 Console sovellukseksi.
MFC helpottaa huomattavasti, mutta siinä on pakollinen 4-megainen dll-file, joka tarvitaan ohjelman ajamisessa. Ja Win32 Console -projekti taasen on konsolisofta, eli ei graafista windows-käyttöliittymää. Ei noita kahta voi verrata toisiinsa, vaikka konsolisofta voi käyttää MFC:tä..
lainaus:
Entä jos tekisin oman pelin, kumpi edellä mainituista vaihtoehdoista olisi parempi? Peli voisi olla vaikka jokin matopeli tms. Hallitsen funktiot, silmukat ja peruskomennot, mikä asia kannattaisi opetella seuraavaksi?
Windows-softa ja windows-konsolisofta taitaa olla melko samanarvoisia, ja jos pelei tekee mieli koodata, se on melkein sama.. Joku (pro)gurumpi voisi vastata näihin tarkempiin asioihin..
lainaus:
Ja mistäköhän löytyisi TÄYDELLINEN lista vakio headereista?
http://www.cppreference.com/ pitäisi löytyä jotain.. ja toinen on sitten http://msdn.microsoft.com/
lainaus:
Käytössäni on Visual C++ 6.
Niinpä näkyy :P
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.