Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kauko-ohjattava auto...

Sivun loppuun

Jomppes [15.07.2006 13:44:52]

#

eli oisiko mitään vinkkejä miten voisi tehndä kauko ohjattavan auto?tämän auton ei pitäisi maksaa kauheasti enintään noin 200 €.

Latska [15.07.2006 13:52:30]

#

Radio-ohjattavan tekeminen on vähän vaikeampaa, mutta perinteisemmän letkuohjattavan tekeminen on yllättävän helppoa. Etenkään jos ei tarvitse käännöksiä.

Siihen ei tarvita kuin moottori, pari tyhjää tölkkiä ja jonkinkainen pohja.

Ravver [15.07.2006 15:53:05]

#

Eikös Kyosholla(?) ole ainakin näitä ns. valmis-settejä, jossa on ohjeet, osat jne, kauko-ohjattavan auton tekemiseen?

ZcMander [15.07.2006 16:35:34]

#

Itse asiassa kun ostaa valmiina lähettimen ja vastaanottimen ja sit vastaanottimeen lykkää modatut servut (jotka pyörii täysin ympäri), toimii moottoreina, niin näin on sähköpuoli kunnossa enään vain koppa ja renkaan, eli ei se kovin vaikeeta ole, ainakaan tuolla rahamäärällä.

Lisää kannattee katsoa robosodan sivut. ja sen auttava foorumi Vaikkei nyt olekkaan taistelurobottia tekemässä, mutta sama periaate niissäkin on.

efteri [15.07.2006 21:15:58]

#

Tuosta sivusta voi olla jotain apua:
http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2005/02/robo/

tkarkkainen [16.07.2006 13:24:44]

#

Radio-ohjauskaan ei tosiaan ole niin hirveän vaikea toteuttaa, kunhan ostaa valmiit lähetin- ja vastaanotinmodulit. Tekniseltä kantilta ajateltuna, ne voisi toki ainakin teoriassa rakentaa itse, mutta lähettimen itse rakentaminen menee ristiin lain kanssa, ellei sitten halua maksaa Viestintävirastolle suurehkoa summaa lähettimen tarkastamisesta.

Jos haluaa pitää auton ohjausmekanismin yksinkertaisina, voisi harkita systeemiä, jossa auton oikealle ja vasemmalle puolelle on omat moottorit. Vasemmalle käännyttäessä vasen puoli pysäytetään ja oikea pidetään liikkeessä eteenpäin.

php-Niko [20.07.2006 17:39:37]

#

Latska kirjoitti:

Radio-ohjattavan tekeminen on vähän vaikeampaa, mutta perinteisemmän letkuohjattavan tekeminen on yllättävän helppoa. Etenkään jos ei tarvitse käännöksiä.

Siihen ei tarvita kuin moottori, pari tyhjää tölkkiä ja jonkinkainen pohja.

Kauko-ohjattavan teko on yhtä helppoa. ;)

Lahha [20.07.2006 19:27:57]

#

Täällä ihan kivasti tietoa

http://www.rc-harrastus.com

moptim [26.07.2006 07:52:23]

#

tkarkkainen kirjoitti:

Tekniseltä kantilta ajateltuna, ne voisi toki ainakin teoriassa rakentaa itse, mutta lähettimen itse rakentaminen menee ristiin lain kanssa, ellei sitten halua maksaa Viestintävirastolle suurehkoa summaa lähettimen tarkastamisesta.

ja paljonkohan se "suurehko summa" on? :D

tkarkkainen [26.07.2006 14:56:41]

#

En löytänyt suurehkolle summalle tarkempaa arvoa Viestintäviraston sivuilta. Mutta se on varmaa, että halvemmaksi tulee ostaa lähetin-vastaanotin-pari valmiina, ja kaupan päälle tulee vielä yleensä pari servoa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta