Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Tee uudelleen ja kumoa?

makas [13.07.2006 19:38:16]

#

Morjens, onko Javascriptissä semmoisia funktioita, jotka toimisivat samalla periaatteella kuin crtl+z ja ctrl+y? Eli kumoaisivat formiin tehdyn muutoksen / tekisivät uudelleen.

Smuliz [13.07.2006 19:45:17]

#

Tuolla näyttäisi olevan jonkinlainen viritys http://javascript.internet.com/forms/undo-redo.html
näin pikaisella googletuksella.(Ensimmäinen linkki hakusanoilla javascript + undo)

makas [13.07.2006 19:48:07]

#

Juuh itse kävin jo tuolla, mutta se ei ole oikein käytännöllinen, sillä se poistaa vain yhdenkirjaimen kerrallaan....

T.M. [13.07.2006 20:02:29]

#

Tottakai jos kirjoitat yhden kirjaimen kerrallaan, ja sitten undoat.
Itse pastesin tekstiä siihen ja painoin undo, ja kyllä se toimi. Tosin tuo näyttää bugaavan välillä.

makas [13.07.2006 20:11:22]

#

Juuh kyllähän tuo vähä bugittelee :P

Smuliz [13.07.2006 20:20:05]

#

No ei luulisi olevan vaikeaa kehittää itse tuollaista systeemiä. Itse en javascriptia niin kovin hyvin tunne, mutta pienellä opiskelulla(~1h) sen varmasti saisi väsättyä.

Systeemin voisi varmaan toteuttaa esim. niin, että kasvatat laskuria aina kun painetaan merkkiä. Jos merkki on välilyönti niin laskuri nollataan. Sitten undo-funktiossa poistat tekstin lopusta laskuri-muuttujan verran merkkejä.

Redo ominaisuuden saa lisättyä helposti niin, että aina kun kutsutaan undo-funktiota, lisätään poistettava teksti taulukkoon, josta se sitten palautetaan kutsuttaessa redoa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta