Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Windows XP SATA-levylle

Sivun loppuun

Minä [09.07.2006 23:09:33]

#

Tästä on ollut puhetta ja kuukkelikin tietää vaikka kuinka, mutta tyhmälle ei vain aukea. Jos joku viitsisi neuvoa ja auttaa hieman tarkemmin..

250gt Western Digitalin serial ata levylle pitäisi asentaa Windows Xp home. Emona Asuksen A7N8X-sarjalainen (http://fi.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=13&l3=57&model=218&modelmenu=1)

Windowsin asennus sata kovolle vaatii ajurit jotka pitää syöttää disketiltä asennuksen aikana. Ok. Tämä selvä. Jotkut ajurit löysin (mielestäni oikeat), mutta asennus sanoo että jokin txtsetup.oem tiedosto puuttuu.

Mikä tuo tuollainen on, mistä sen saa ja mitkä ajurit nyt oikein pitäisi sisään laittaa? Alan olemaan ihan hermona ton kanssa.. Mikä tahansa *nix pohjainen distro pieksee ton romun 10-0, vaan välillä on pakko :o

Tzaeru [09.07.2006 23:52:07]

#

Vaatii ajurit? Jaa'a, ei ainakaan itselleni vaatinut, tai sitten ne olivat siinä mukana..

Juhisl [10.07.2006 09:22:48]

#

Win Xp sp2 asennus versio ei ainakaan vaadi tietääkseni ajureita, mutta sitten taas sitä aiemmat yleensä vaativat, ellei niitä ole asennettu valmiiksi.

Tempfile [10.07.2006 10:22:49]

#

Ei SATA-ajureita kyllä mielestäni löydy sp2-CD:ltäkään. Emon mukana pitäisi tulla SATA-ajurikorppu, mutta koska se ei ilimeisesti toimi niin kokeile etsiä vaikka MBnetin ajuriapajalta taikka emosi valmistajan sivuilta sopiva ajuri ja kokeile toimisiko se. Itse kyllä totesin tuossa jo jokin aika sitten ettei sellaista pakkoa ole jonka takia Windowsia (saati sitten sen asennusta) pitäisi sietää.

Juhisl [10.07.2006 10:32:50]

#

Eli siis siinä uudemmassa windows asennus cd:ssä jossa on valmiina mukana SP2, siinä pitäisi olla mukana valmiina, aiemmat versiot tosiaan yleensä vaativat ajurit, ellei niitä ole valmiiksi asennettuna emolle.

Minä [10.07.2006 12:15:27]

#

mitään ajuri cd:tä/diskettiä ei ole mukana, asennus ei itsessään tunnista ajureita joten ne ilmeisesti pitää sinne vetää.

Ajurit kyllä netistä löytyy, mutta nuo hämärät .oem tiedostot?

JTJ [10.07.2006 17:08:12]

#

Minä kirjoitti:

Emona Asuksen A7N8X-sarjalainen (http://fi.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=13&l3=57&model=218&modelmenu=1)

Mikä A7N8X-malli on kyseessä? Tuossa pelkässä A7N8X:ssä kun ei koko SATA-tukea ilmeisesti edes ole.

Minä kirjoitti:

Jotkut ajurit löysin (mielestäni oikeat), mutta asennus sanoo että jokin txtsetup.oem tiedosto puuttuu.

Paitsi, että ovat väärät, jos mukana ei tuota tiedostoa tule. Yritäs selvittää emolevyn malli tarkemmin, niin saataisi selville, että mikä SATA-ohjainpiiri emolevyllä on.

Ja jos SATA-ohjaimen saa BIOSista väännettyä IDE-tilaan, niin ajurilevykettä ei tarvitse.

Minä [12.07.2006 19:55:02]

#

Kiitos kun yrititte auttaa, mutta vaiva oli turha. Ukkonen tuli kun olin töissä ja nyt nousi käry koneesta taivaalle.. Virtalähde näemmä ainakin kärähti ja oletettavasti emolevy siinä samalla. Että se siitä..

LaNu [12.07.2006 23:50:45]

#

Auts :o

Minkäslaisissa olosuhteissa niin pahat tuhot sai ukkonen aikaan? Oliko ihan kaupungissa? Joku joskus väittänyt, ettei salama saa yhtä pahaa vahinkoa aikaiseksi kaupungin isommassa sähköverkossa isomman kuorman tms. takia. (emt) Mutta eiköhän se missä tahansa ilman ukkossuojaa voi huonolla tuurilla kärähtää.

Pitääpä suhtautua jatkossa vakavammin noihin ukkosmyräköihin minunkin.

Blaze [13.07.2006 09:08:09]

#

LaNu kirjoitti:

Joku joskus väittänyt, ettei salama saa yhtä pahaa vahinkoa aikaiseksi kaupungin isommassa sähköverkossa isomman kuorman tms. takia. (emt)

Minä oon ymmärtäny, että tämä on lähinnä sen takia, että kaupungissa sähköjohdot kulkevat pääsääntöisesti maan alla, jonne salaman on vähän hankalampi iskeä.
Suoria iskuja estämään kaupungissa on paljon korkeita rakennuksia, joiden katoilla on ukkosenjohdattimia. Maaseudulla todennäköisyys, että salama iskee juuri siihen omaan taloon on paljon isompi.

LaNu kirjoitti:

Mutta eiköhän se missä tahansa ilman ukkossuojaa voi huonolla tuurilla kärähtää.

Toki. Ylijännitesuoja on aina hyvä idea.

Extreme [13.07.2006 10:13:56]

#

Blaze kirjoitti:

Minä oon ymmärtäny, että tämä on lähinnä sen takia, että kaupungissa sähköjohdot kulkevat pääsääntöisesti maan alla, jonne salaman on vähän hankalampi iskeä.

OT: Ottanet huomioon että salama voi myös iskeä alhaalta ylöspäin.
Ei se aina tule ylhäältä alas. :)

tkarkkainen [13.07.2006 10:34:45]

#

Extreme kirjoitti:

OT: Ottanet huomioon että salama voi myös iskeä alhaalta ylöspäin.
Ei se aina tule ylhäältä alas. :)

..jolloin se käsittääkseni myös hakee lyhimmän mahdollisen reitin, eli lähtee mahdollisimman korkeasta kohdasta.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta