Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: OpenGL + SDL

verho88 [05.07.2006 15:17:38]

#

Tulipa vain mieleeni kysyä, että mitä kaikkea SDL:stä pitää alustaa, että sen SDL_GetMouseState()-funktion ja SDL_WarpMouse()-funktion saa toimimaan. SDL:n video-ominaisuuksia en haluaisi alustaa, koska käyttäisin siinä vain ja ainoastaan OpenGL:ää ja hiiren lukemiseen SDL:ää. Onko tämä sitten mahdollista vai olisiko pelkästään hiiren lukemiseen parempaa kirjastoa kuin SDL?

Metabolix [05.07.2006 18:32:47]

#

Pakkohan ne videotoiminnot on alustaa, jotta saa ikkunan aikaiseksi, ja siinä samalla taitaa tulla syötteenlukukin. Millä sitten tekisit ikkunan? Hiiren käsittelyyn kelvannee myös GLUT, mutta siitä en osaa sanoa kuin että aika rajoittunut se oli sitten näppäimistön suhteen. SDL:ää suosittelen vahvasti. Alusta videotoiminnot, aseta näyttötila ja lue sillä syötteet. Muista, että SDL_PumpEvents-funktiota tai vastaavaa pitää kutsua, jotta syötteitä saa käsiteltyä edes noilla muilla funktioilla.

verho88 [05.07.2006 19:32:43]

#

Luon ikkunan joillakin windowsin omilla jutuilla. En sitten tarkemmin tiedä/muista minkä nimisiä ovat. WINAPI? =) Voisi kyllä kokeilla ikkunan luontia SDL:llä kun tulevaisuudessa tarkoitus olisi jatkaa C++-koodaamista Linuxilla(SDL + OpenGL), mutta tähän mennessä en vielä tiedä miten se tapahtuu.

Metabolix [05.07.2006 19:38:11]

#

No jos kerran WinAPIa käytät, niin käytä sitten myös sen GetCursorPos- ja SetCursorPos-funktioita.

Heikki [05.07.2006 20:17:27]

#

SDL:n käyttäminen on helppoa, ikkunaa alustettaessa on annettava lippu SDL_OPENGL, ja SDL_Flip(pinta):n sijaan käytetään SDL_GL_SwapBuffers()-funktiota.

Metabolix [05.07.2006 21:25:15]

#

Ennen näyttötilan asettamista (SDL:lla siis) on syytä asettaa OpenGL:ää varten tiettyjä parametreja, jos haluaa vaikuttaa värisyvyyteen ja syvyys- ja sapluunapuskurien kokoihin.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta