Latasinpa tuon NeHen Dev-C++:n OpenGL-oppaan ensimmäisen osan ja sitä kääntäessä Antivir alkoi valittaa, että tuosta koodista luotu .exe-tiedosto sisältää vaarallisen backdoor-ohjelman. En sitten tiedä luottaakko siihen vai ei ja käskin sen(Antivir) estää pääsyn minnekään. Eli kysynpä nyt teiltä, että mikä tuo oikeasti on? Ja onko siinä jotain vaarallista jos siitä ei välitä?
Aika tavanomainen ohjelma tuo näytti olevan, ei varmastikaan ole mitään vaarallista.
P.S. Älä kopioi, tee itse. :) NeHellä on minusta paljon erittäin huonoja tapoja.
verho88 kirjoitti:
Latasinpa tuon NeHen Dev-C++:n OpenGL-oppaan ensimmäisen osan ja sitä kääntäessä Antivir alkoi valittaa, että tuosta koodista luotu .exe-tiedosto sisältää vaarallisen backdoor-ohjelman.
Voit itse lähdekoodista lukemalla varmistaa, ettei ohjelma tee mitään haitallista. Tuollaiset varoitukset voi jättää omaan arvoonsa.
Onhan näitä aika paljonkin. Luultavasti ohjelma suorittaa samantapaisen koodinpätkän kuin joku vaarallinen takaovi.
Kiitosta.. Eipä kyllä tullut enää valitusta ku kirjoitin koko moskan uudelleen käsin..! :D
Metabolix kirjoitti:
P.S. Älä kopioi, tee itse. :) NeHellä on minusta paljon erittäin huonoja tapoja.
Mitä vanhemmat edellä, sitä nuoremmat perässä.
NeHe on kyllä hyvä tie OpenGL:ään. Pahat tavat karisevat pois itsekseen, kun oma rutiini kehittyy.
Kun alkoi noita NeHen tutoriaaleja käymään joskus läpi, niin eniten niissä ärsytti se, että se yrittää siinä samalla opettaa C-kieltä, vaikka jokaisen ohjelmoijan kannattaisi hallita kielensä ennen kuin jonkun tuollaisen rajapinnan kimppuun käy.
Muuten hyviä kuitenkin, jopa minäkin niistä jotain opin :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.