Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: target="_blank" php:seen

Sivun loppuun

Thomas Taussi [01.07.2006 22:22:31]

#

Eli siis minulla on koodipätkä:

<?php
echo implode("<br />\n", array_map(create_function('$str', 'return "<a href=\"sarjakuva/".basename($str)."\">".basename­($str, ".png")."</a>";'), glob("sarjakuva/*.png")));
?>

Se listaa kaikki sarjakuvakansion png-kuvat ja tekee niistä linkkilistan ilman päätteitä. Olen yrittänyt tunkea tuota target="_blank"-pätkää tuonne väliin, mutta se ei ole tuottanut tulosta. Tarkoituksena olisi siis se, että nuo linkit avautuisivat omissa ikkunoissaan.
Kiitos huomiosta.

Metabolix [01.07.2006 22:35:08]

#

No sillähän sen periaatteessa saa, mutta minulla ainakin on määritetty tuollaiset aukeamaan samaan ikkunaan, enintään uuteen tabiin.
<a href="osoite" target="_blank">Moi</a>

tsuriga [01.07.2006 22:51:43]

#

Tuttua koodia :). Voit poistaa tuosta tuon ensimmäisen basenamen, eli:

<?php
echo implode("<br />\n", array_map(create_function('$str', 'return "<a href=\"".$str."\" target=\"_blank\">".basename($str, ".png")."</a>";'), glob("sarjakuva/*.png")));
?>

Mullakin aukeaa kyllä samaan ikkunaan.

Blaze [01.07.2006 23:33:48]

#

Älä avaa linkkejä uusiin ikkunoihin. Se on ilkeää. Jos haluan uuden ikkunan (no, tabin), avaan sellaisen itse, kiitos.

Thomas Taussi [03.07.2006 16:31:59]

#

Kiitos jälleen!

T.M. [03.07.2006 16:41:10]

#

Blaze kirjoitti:

Älä avaa linkkejä uusiin ikkunoihin. Se on ilkeää. Jos haluan uuden ikkunan (no, tabin), avaan sellaisen itse, kiitos.

Mikset modaa selaintas niin ettei se avaa mitään linkkiä uuteen ikkunaan?

Ite ainakaan en jaksa pitää shiftiä pohjassa kokoajan jos selailen jotain linkkilistaa.

Gwaur [03.07.2006 17:18:34]

#

Käytä sellaista selainta, jossa pelkkä toinen hiiren näppäin riittää avaamaan linkin jättäen edellisen sivun auki. Esimerkiksi Operassa ja Firefoxissa linkki aukeaa uuteen välilehteen hiiren keskinappulalla/rullalla.

Linkkilistan linkkien aukaiseminen uuteen ikkunaan/välilehteen muuten todennäköisesti säästää sekä asiakkaan että palvelimen kaistaa. Sitä kannattaa siis harrastaa.

Cornix [04.07.2006 15:49:09]

#

Gwaur kirjoitti:

Linkkilistan linkkien aukaiseminen uuteen ikkunaan/välilehteen muuten todennäköisesti säästää sekä asiakkaan että palvelimen kaistaa. Sitä kannattaa siis harrastaa.

Operahan oletuksena tallentelee yleensä kaikki välimuistiin niin, että vaikka samaan tabiin avatusta linkistä tulis takas, ei sivua silti ladata uusiks palvelimelta. Kätevää minusta. Sivun voi sitten halutessaan päivitellä F5-nappulalla tai ylös-alas -hiirieleellä.

Ja joo, linkkejä ei pistetä aukeemaan uusiin ikkunoihin/tabeihin. Käyttäjä tekee sen itse, jos niin tahtoo.

T.M. [04.07.2006 15:59:19]

#

Mä ainaki laitan aukeemaan uuteen ikkunaan kaikki ne linkit jotka menee ulos mun sivuilta. >__<

Blaze [04.07.2006 16:12:40]

#

T.M. kirjoitti:

Mä ainaki laitan aukeemaan uuteen ikkunaan kaikki ne linkit jotka menee ulos mun sivuilta. >__<

Sää oletkin ilkeä!

sooda [04.07.2006 17:32:03]

#

Eniten ottaa päähän sellaset javaskriptviritykset, jotka aukee aina uuteen ikkunaan linkistä painaessa, ja jos tätä ei tiedä ja yrittää avata uuteen ikkunaan itse, niin tuleeki ikkuna jossa on osoterivillä jotain javascript:popupwindow(blaah blaah), ja noita ei saa lainkaan auki tietenkää jos js ei ole päällä. Välttäkää sellaista.

T.M. [04.07.2006 18:33:08]

#

Blaze kirjoitti:

Sää oletkin ilkeä!

Mielummin kiusaan teitä ku itteäni, jos ei miellytä, ni siitä vaan vaihtamaan selaimen asetukset mieleisekseen.
En kyllä helvetissä aio kulkea shifti pohjassa ku selaan omaa linkkilistaani. <3

Olga [04.07.2006 20:48:31]

#

T.M. kirjoitti:

Mielummin kiusaan teitä ku itteäni, jos ei miellytä, ni siitä vaan vaihtamaan selaimen asetukset mieleisekseen.

Eipä tuo aina onnistu. Jos sattuu muualla ku omalla koneella (koulussa, kirjastossa, anoppilassa tms) surffailemaan, ei asetusten sörkkiminen ole mahdollista. Ja IE:llähän ei taida moisia asetuksia edes olla, jos sellaista hirvitystä joutuu käyttämään. Samahan tuo minulle mihin ikkunaan linkkisi avaat, mutta jos teet sivut muille käyttäjille, ajattele käyttäjiä äläkä itseäsi.

Gaxx [04.07.2006 20:59:49]

#

Olga kirjoitti:

T.M. kirjoitti:

Eipä tuo aina onnistu. Jos sattuu muualla ku omalla koneella (koulussa, kirjastossa, anoppilassa tms) surffailemaan, ei asetusten sörkkiminen ole mahdollista. Ja IE:llähän ei taida moisia asetuksia edes olla, jos sellaista hirvitystä joutuu käyttämään. Samahan tuo minulle mihin ikkunaan linkkisi avaat, mutta jos teet sivut muille käyttäjille, ajattele käyttäjiä äläkä itseäsi.

Tässäkin asiassa mielipiteet jakautuvat ainakin kahtia. Itse tykkään, että varsinaisen sivuston ulkopuolelle johtavat linkit avautuvat omaan ikkunaan. Tällöin voi helposti palata takaisin alkuperäiselle sivustolle, vaikka olisi surffaillutkin toisessa ikkunassa tuntemattomalle ulapalle.

Ainoa vain, että nykyään melkein kaikki sivustot avaavat kaikki linkit samaan ikkunaan, joten olen tottunut avaamaan sivustolta pois johtavat linkit uuteen välilehteen.

T.M. [05.07.2006 00:52:44]

#

Selittäkääpäs nyt minullekin että mikä siinä on niin pahaa avata linkki uuteen ikkunaan? Hyötyähän siitä vain on: voi palata helposti takaisin sille sivulle josta avasi sen linkin, eikä tarvitse kikkailla sivuhistorian kanssa, ja etsiä se alkuperäinen sivu 10 muun sivun alta.

Cornix [05.07.2006 01:43:51]

#

T.M. kirjoitti:

Selittäkääpäs nyt minullekin että mikä siinä on niin pahaa avata linkki uuteen ikkunaan? Hyötyähän siitä vain on: voi palata helposti takaisin sille sivulle josta avasi sen linkin, eikä tarvitse kikkailla sivuhistorian kanssa, ja etsiä se alkuperäinen sivu 10 muun sivun alta.

Aivan, se on kätevää avata sivu uuteen ikkunaan. Ei siinä mitään vikaa olekaan. Mutta kätevää se on vaan silloo, ku käyttäjä haluaa tosiaan tehä sen. Turhat tabit ei oo yhtään kivoja.

Tyhmää ois tehä niin, että pakotettas kaikille käyttäjille uus selainikkuna (tai tabi). Asetuksia kun ei oo aina mahollista rukata, kuten Olga jo sanoki. Uuteen selainikkunaan taas voi linkin avata joka paikassa niin halutessaan.

T.M. kirjoitti:

En kyllä helvetissä aio kulkea shifti pohjassa ku selaan omaa linkkilistaani. <3

Vaiha sen oman selaimes asetuksia mieleisekses sitte, jos se on kerta niin helppoa? Pikanappien vaihtaminen onnistuu kyllä. Ja kyllä esimerkiks Operassa voi ihan oletuksenaki painaa hiiren keskinappulaa linkin päällä uuteen tabiin aukasemiseks. Muistaakseni myös Firefoxissa ja Konquerorissa sama homma.

T.M. [05.07.2006 12:44:53]

#

Käytän IE:tä, eikä siinä voi vaihtaa noita asetuksia. Ja olen puhunut vain omasta sivustostani, eli en aio muuttaa koodiani muutaman ihmisen takia, 90% sivuista avaa linkin loogisesti uuteen ikkunaan jos se ei liity sivustoon. Tämä tulos siitä, etten ole lähes _koskaan_ nähnyt sivustoja jotka avaisivat samaan ikkunaan linkin joka ei liity niihin sivustoihin.

Ja minkä takia niitä tabeja ei voi sulkea jos niitä ei enää käytä? Ei se voi niin rasittavaa olla sulkea yhtä tabia, itse suljen satoja ikkunoita joka päivä, enkä vieläkään ole keksinyt itkemisen aihetta siitä.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta