Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ongelmia Windowsin tietoturvakeskuksessa

Kipperi [19.06.2006 18:15:48]

#

Eli siis Windowsini tietoturvakeskusksen mukaan virustorjuntaohjelmani ei ole käytössä, vaikka itse hyvin tietdän, että on. Tällaista tapahtuu silloin tällöin, ja yhtä äkkiä sitten tun tietoturvakeskus ei enää valitakaan virusturvasta. Olisiko kellään selitystä asiaan?

Heikki [19.06.2006 18:19:29]

#

Hankala sanoa näin, mutta tarkista ainakin josko virusohjelmaasi olisi päivityksiä (siis itse ohjelmaan, ei virustietokantaan). Jotkut vanhat versiot virusohjelmista eivät osaa kertoa tietoturvakeskukselle olevansa kunnossa.

Kipperi [19.06.2006 18:21:59]

#

Ja sitten siinä tietoturvakeskuksessa lukee näin: "F-Secure Antivirus 5.44 ilmoittaa olevansa poissa käytöstä." Lienevätkö kyseisen ohjelman päivitykset sitten ilmaisia?

Suominen90 [19.06.2006 20:24:48]

#

Mulla avast alkoi yhtekkiä tehdä niin että ilmoitti olevansa poissa käytöstä vaikka oli päällä. Itse en keksinyt mikä oli vikana joten annoin asian olla. Nykyään käytän päivittäin linuxia joten toi ei haittaa :)

Merri [19.06.2006 20:49:35]

#

Kytke tietoturvakeskuksesta ilmoitukset pois, niin eipähän asiasta tarvitse sitten enää välittää. Sivusta löytyy alin kohta "Muuta Tietoturvakeskuksen ilmoitustapaa". Sieltä vaan ruksit pois ja saa olla rauhassa turhilta ilmoituksilta.


Tietoturvakeskus on "ylimääräinen" laajennus, josta on apua lähinnä niille jotka eivät osaa pitää tietoturvasta huolta.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta