Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: PDCursesin kääntöparametrit

tgunner [13.06.2006 21:45:11]

#

Minulla on semmoinen ongelma, että en onnistu löytämään toimivaan kääntöparametriä PDCurses-koodilleni.
Käytän gcc:tä kääntämiseen ja olen kokeillut kääntöparametreja (lippuja) "-lcurses" "-lpdcurses" ja "-lpanel". Muita asiaan viittaavia ei ole edes tullut vastaan.
Olen kiitollinen jos osaatte auttaa :)

Metabolix [13.06.2006 22:05:09]

#

-lcurses on se oikea. Onko kirjasto varmasti asennettuna ja libcurses.a oikeassa paikassa? Mikä on virheilmoitus parametrilla (valittaako, että -lcurses ei löydy vai jotakin muuta), ja jos yrität ilman linkitysparametria, ovathan puuttuvat funktiot juuri PDCursesin funktiot eivätkä ehkä jonkin muun käyttämäsi kirjaston?

tkarkkainen [13.06.2006 22:11:31]

#

-lpdcursesia näkee käytettävän kun vain googlaa sanalla "lpdcurses". Kokeile täällä kohdassa "Testing procedure" olevaa koodinpätkää ja siihen annettua käännöskomentoa ja katso onnistuuko. Jos onnistuu, vika on jossain muualla.

tgunner [13.06.2006 22:17:19]

#

Metabolixille: Kirjastot ovat (käytän mingw32:sta) include\pd\-kansiossa ja kirjastotiedostot ovat kansiossa \lib\.

tkaikkaiselle:

Kokeilin tuota koodia:

#include <curses.h>
         int main(int argc, char** argv)
            {
            initscr();
            wclear(stdscr);
            waddstr(stdscr, "hello world");
            wrefresh(stdscr);
            getch();
            endwin();
            }

ja muutin tietenkin curses.h:n pd/curses.h:ksi ja käänsin parametreilla:

gcc Sample.c -lpdcurses -o sample.exe

Mutta sama juttu, valittaa ettei -lpdcursesia löydy. :/

Metabolix [13.06.2006 22:25:42]

#

TGunner, aivan varmasti se GCC:lle tarkoitettu libcurses.a eikä jokin vaikkapa VC++:n .lib-tiedosto tai muu? Ja oletettavasti muut kirjastot toimivat aivan hyvin ja asetukset ovat siis kunnossa esimerkiksi käytettävien kansioiden puolesta?

Ainakin DevPakin mukana tulee libcurses.a, joka linkitetään parametrilla -lcurses, kuten tiedoston nimestä voi päätellä, ja minulla on toiminut moitteettomasti.

tgunner [13.06.2006 22:29:05]

#

Hmm, tuossa voi olla ongelma. Mutta kyllä minä mielestäni latasin mingw32:lle tarkoitetun paketin PDCursesista, voisin kokeilla jotain toista.

EDIT #1: Latasin w32-paketin, jossa oli pdcurses.lib ja panel.lib. Eivät tietenkään toimineet.

EDIT #2: Latasin wcc-paketin :), jossa oli mukana myös nuo kaksi .lib-tiedostoa. Ei toimineet, koska eihän gcc edes tunnista niitä.

Enempää en kokeile, koska jäljellä olevien pakettien nimet eivät edes viittaa mitenkään gcc:hen tai muuhun.

EDIT #3: Ei enää ongelmaa, Metabolix ratkaisi sen ja informoi minua irkissä :)

Metabolix [13.06.2006 23:03:21]

#

Ratkaisu oli siis PDCurses-DevPakista otettu libcurses.a. Toinen vaihtoehto on kääntää kyseinen kirjasto itse lähdekoodeista.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta