Meitsi on tässä leikkinyt Ajv:n vallan mainion kirjautumisesimerkin kanssa.
Ajattelin että oiva lisä tuohon esimerkkiin olisi käyttäjätasojen lisääminen. (tyyliin: admin-tunnuksilla sivuilla näkyisi tietoa A ja User tunnuksilla tietoa B )
Jotta en menisi heti metsään niin vinkit toteutukseen olisivat tervetulleita. Olen itse ajatellut että User-tauluun lisättäisiin status kenttä jonka avulla sitten käyttäjän 'taso' määriteltäisiin. Miltä kuulostaa? Miten käyttäjän tunnistaminen tulee tehdä silloin?
Heh, kiva että tosta on hyötyä :) Jonkun verran erilailla tuon tekisin ehkä tänäpäivänä, mutta yksinkertaisuus kunniaan.
Ite olen toteuttanut käyttäjätason juuri tuolla 'status'-menetelmällä. Se on yksinkertainen ja erittäin helppo toteuttaa. Eli olen lisännyt käyttäjätauluun 'level'-sarakkeen, joka on oletuksena 1. Adminilla sitten vaikka 3. Sivunlatauksen yhteydessä hakee sen level-kentän myös, jolloin se siis löytyy suoraan $user-taulukosta ($user['level']). Ja sitten tarkistus:
if($user){ if($user['level'] > 1){ echo 'Kuulut ylläpitoon'; }else{ echo 'Olet käyttäjä'; } }else{ echo 'Olet vieras'; }
Noin se siis toimii yksinkertaisimmillaan. Monimutkaisempia ja tyylikkäämpiäkin toteutustapoja on, mutta ehkä tuosta on hyvä lähteä :)
Ja sehän toimii erinomaisesti. Tackare vinkistä ja nopeasta vastauksesta. :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.