Tiedän, että tästä on ollut juttua aiemminkin, mutta ne vaan saanut tätä toimimaan aikaisempien ohjeiden perusteella. Siis kun minulla on html-kenttä, jossa on kolme radiobuttonia.
<form action="xxxxx.php" method="POST"> <input type="radio" name="ka" value="k"> 1 <br> <input type="radio" name="ka" value="e"> 2 <br> <input type="radio" name="ka" value="n"> 3 <br><br> <input type="submit" value="Tarkista"> <input type="reset" value="Tyhjennä"> </form>
ja sitten yritän tarkistaa noita nappuloita php:ssä.
$_POST["ka"]
ei palauta mitään. Mikä avuksi, vai olenko ymmärtänyt täysin väärin?
Hmm.. en itekkään oo mikään kovin hyvä näissä jutuissa mutta olen todella varma että vika on siinä että kaikilla radiobuttoneilla on sama nimi (=ka).
Kyllä tuo ainakin minulla toimii ihan ok. Ja tottakai niillä pitää olla sama nimi... :) Tai no, ainakin useimmiten...
Siis se $_POST["ka"] han on tuolla xxxxx.php:ssä. Ja kun laitan echo $_POST["ka"]; ei tule mitään.
Jep, mulla toimii:
http://projects.lautatarha.com/porzi/
RATKAISU TÄÄLLÄ!
Edit: Nyt keksin. Tuo tulos näytettiin iframessa, joka ei tietystikkään osannut hakea noita tietoja sieltä framen takaa. Tyhmä minä. Mutta saisiko sitä mitenkään toimimaan niin, että tuo tarkistus tehtäisiin html:llä, johon frametetaan tarkistus.php Sillä Sivuni ovat Elisan serverillä, joka ei tue php:tä, joten haluaisin vain framettaa tuon tarkistuksen sinne sivuilleni toiselta servulta.
Aika hämärä homma. Enpä ole moiseen ennen törmännyt. Tulostaako edes $_REQUEST['ka'] mitään? Tai pelkkä $ka?
Keksin ongelman kts. edellinen viestini. Sieltä framesta ei tulosta $_REQUEST['ka'] Tai $ka. Mutta se oli arvattavissa. Onko mitään tapaa (muut, kuin evästeet) saada se toimimaan framella. Ei evästeitä siksi, että IE ei kaikissa tilanteissa suostu hyväksymään niitä.
ajv kirjoitti:
Kyllä tuo ainakin minulla toimii ihan ok. Ja tottakai niillä pitää olla sama nimi... :) Tai no, ainakin useimmiten...
Hups, taisin olla ylipätevä :)
Olenko muuten ainoa jolla viestien muokkaus bugittaa?
En nimittäin voi muokata viestejäni ellei se ole uusin viesti aiheessa.
porzi kirjoitti:
Keksin ongelman kts. edellinen viestini. Sieltä framesta ei tulosta $_REQUEST['ka'] Tai $ka. Mutta se oli arvattavissa. Onko mitään tapaa (muut, kuin evästeet) saada se toimimaan framella. Ei evästeitä siksi, että IE ei kaikissa tilanteissa suostu hyväksymään niitä.
Sinuna ottaisin koko homman pois framesta. Jos haluat samankaltaisen ulkonäöltään, se onnistuu käyttämällä apuna css-tyyliä, "frame-palkit", vierityspalkit ja kaikki muut tarpeelliset saa tehtyä silläkin.
Aloittelija3 kirjoitti:
Olenko muuten ainoa jolla viestien muokkaus bugittaa?
En nimittäin voi muokata viestejäni ellei se ole uusin viesti aiheessa.
Se ei ole bugi, vaan feature :)
Muokkausaikaa on yksi tunti. Taka-ajatuksena tuossa on, että ei häiritä keskustelun kulkua muuttelemalla viestejä ihan miten sattuu. Jos jotain erikoista tarvetta ilmenee, niin ylläpidolla on mahdollisuus poistaa perjantai-illan riennoissa tehdyt viestit myöhemminkin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.