Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kannettavaa ostamassa

Sivun loppuun

zorm [05.06.2006 18:20:40]

#

Moi.
Olen nyt (vihdoin) aikeissa ostaa oman kannettavan koneen, mutta kun en kauheasti tietokoneiden fyysisestä puolesta tiedä niin ajattelin tulla tänne kysymään ehdotuksia kannettavista.

Koneesta toivoisin:
Tehokas. (Pyörittää toimivasti raskaitakin pelejä)
Kirjoittava cd(/dvd) asema.
Wlan.
Ei mikään megasuuruinen kannettava pöytäkone. :)
(Suht tarpeeksi liitentäpaikkoja erilaisille lisälaitteilla)
Yleensäkkin käytettävä.

Suluissa olevia asioita ei ole pakko olla mutta ois kiva jos nekin olis. ;)

Koneen käyttötarkoitus olisi:
Ohjelmointi
Pelaaminen
Nettisurffaus
Matkan leffakone?
Ja kaikki muu mitä tulee sitten joskus mieleen kokeilla.

Kiitos jo etukäteen!

EDIT: Hintarajoituksia ei vielä ole.

squid [05.06.2006 20:22:56]

#

Tuo pelaaminen on vähän niin ja näin, sillä tehokkaat kannettavat ovat yleensä erittäin kalliita. Jos hiukan vanhemmat/kevyemmät pelit riittävät, on tarjolla erittäin paljon vaihtoehtoja. Itse olen katsellut 700-800euron kannettavaa, ja eräs Asus näyttää mielenkiintoiselta vaihtoehdolta...

Tumpelo [05.06.2006 20:28:52]

#

Jos rahasta ei ole kiinni niin Sony Vaio. ;)

Meitsi [05.06.2006 20:57:12]

#

Tumpelo kirjoitti:

Jos rahasta ei ole kiinni niin Sony Vaio. ;)

Tässä tapauksessa MacBook Pro

zorm [05.06.2006 22:55:10]

#

No rahan tapauksessa on myös jotkut rajat... :)
Pitäis se ainakin mennä alle 2000 euron..
Kuinkas sitten jos ei nyt puhuta erityisesti tehokkaasta koneesta mutta sen pitäisi silti pyörittää strategia pelejä ja räiskintää?? Jotain hyvää mallia silti etsiskelen joka pyörittää molempia tyyppejä suht hyvin, ettei tarvitse kaikkia tehosteita pois pistää. :)

EDIT:
Olen tutkinut tätä acerin mallia.
Mitäs mieltä olette tästä? Sopisiko se kaavailemiini tarkoituksiin ja ennen kaikkea pyörittääkö se toimivasti pelejä?

ZcMander [05.06.2006 23:54:53]

#

Taitaa olla laajakuva, joka ei joissain peleissä toimi oikein, jos ollenkaan.

Blaze [06.06.2006 09:06:59]

#

ZcMander kirjoitti:

Taitaa olla laajakuva, joka ei joissain peleissä toimi oikein, jos ollenkaan.

Onks nykyään sellasiaki näyttöjä, joissa ei oo laajakuvaa?
Ei sillä, että paljon pelaisin, mut ei mua oo laajakuvanäyttö koskaan peleissä (tai missään muussakaan käytössä) häirinny.

Thomas Taussi [06.06.2006 09:11:52]

#

Näytönohjaimen on oltava ainakin Radeon 9600, jotta voitaisiin puhua vielä raskaiden pelien pyörittämisestä. X-sarjalaisista x600 menee vielä. Geforcen puolella näytönohjaimen kannattaa kuulua ainakin 6000-sarjaan.

zorm [06.06.2006 09:56:04]

#

Thomas Taussi kirjoitti:

X-sarjalaisista x600 menee vielä.

Tarkoitatko tuolla että x600:lla menee vielä vähän raskaammatkin pelit? Kuinkas se tehomitoitus näissä näytönohjaimissa menee? Mietin vain että olisiko x700 tehokkaampi kuin x600?
Mitäs muuten tarkemmin sanoen tarkoitat kun puhut raskaista peleistä?
Minä pelaan yleensä strategioita (C&C Generals ZH, age of empires sarja, warcraft sarja) ja joitakin räiskintäpelejä (Halo, Counter Strike).
Sopisikohan tuo kone esim. noille?

Meitsi [06.06.2006 10:29:14]

#

Tuo näytönohjain ei oikein vakuuta. Tuota on näkynyt aika monessa halpiskoneessa joten epäilen että onko tuosta pelaamiseen ollenkaan.

Tumpelo [06.06.2006 12:19:58]

#

Tsekkasin tässä erään Mikrobitin jossa oli noita Atin halpoja x-sarjalaisia. Mobility-Radeoneja ei ollut, mutta kyllä nämä "normaalitkin" ovat saaneet surkeaa kommenttia. Hinta-laatu -suhde huono, pelikäytöstä ei voi puhuakaan. Ei siis kannata odottaa ihmeita tuolta Acerilta.

zorm [06.06.2006 22:38:41]

#

Ok. Täytyy siis vielä katsella muita vaihtoehtoja...


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta