Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: PPO:n netti Linuxissa

Tumpelo [03.06.2006 15:57:33]

#

Suora kopio viestistäni Tietokone.fi:n keskustelupalstalla:

lainaus:

Olen koettanut saada internet-yhteyteni toimimaan useilla eri Linux distroilla ja eri koneilla, mutta koskaan netti ei ala toimimaan. Eräs asiantuntija sanoi ettei PPO:n laajakaistaa saa toimimaan Linuxilla, onko totta? Vai onko vika jossain muussa? Ainut yhteinen asia eri kokeilujen välillä on modeemi ja netti, kone ja distro on vaihtunut, joten vika ei voi olla niissä.

Tumpelo [03.06.2006 19:01:42]

#

Ratkaisu löytyi, ja tiedoksi muillekin jos tulee ongelmia PPO Baanan kanssa: kirjoittakaa komentoriville (Linuxin komentorivi, sen oikeaa nimeä en nyt muista) sudo pppoeconf, jolloin pääsee laittamaan salasanan ja tunnuksen, ja netti alkaa pyörimään.

JTJ [03.06.2006 19:24:46]

#

Käsittääkseni useimmat ADSL-boksitkin hallitsevat PPPoE-kirjautumisen, jolloin koneelle ei tarvitse konfiguroida minkäänlaisia ohjelmia sitä varten, kun laittaa boksin asetukset kuntoon.

Tumpelo [04.06.2006 09:18:12]

#

JTJ kirjoitti:

Käsittääkseni useimmat ADSL-boksitkin hallitsevat PPPoE-kirjautumisen, jolloin koneelle ei tarvitse konfiguroida minkäänlaisia ohjelmia sitä varten, kun laittaa boksin asetukset kuntoon.

Ilmeisesti ainakaan oma modeemini, Telewell TW-EA200, ei moista hallitse. Mutta nyt kyllä täytyy nostaa itselleni hattua, monta vuotta olen haaveillut siirtymisestä Linuxiin ja nyt se viimein onnistui! Ah...

JTJ [04.06.2006 12:37:46]

#

Tumpelo kirjoitti:

Ilmeisesti ainakaan oma modeemini, Telewell TW-EA200, ei moista hallitse.

Käyttöohjeen mukaan kyseinen purkki kyllä hallitsee PPPoE:n, mutta tuskin kannattaa ruveta niitä asetuksia sinne yrittää laittaa, jos nykyiselläänkin toimii hyvin.

tesmu [06.06.2006 12:06:14]

#

Tumpelo kirjoitti:

(Linuxin komentorivi, sen oikeaa nimeä en nyt muista)

Terminaaliksi sitä ainakin itse kutsun.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta