Tere!
Olen täs säätänyt MM-Futisveikkausta ja nyt olen umpikujassa!
Olen tehnyt sivun johon kannasta tulostetaan ottelulista listalle lisään tulostaessa radiobuttonin jossa käyttäjä voi määrittää oman veikkauksensa. Nyt on vaan se ongelmana että miten tallennan nämä kaikki veikkausrivit kantaan? Jonkilainen silmukka härpäkkä siihen täytyis rakentaa mut en tiiä miten...
<?php $haku=mysql_query("SELECT matchid,team1,team2,lohko,pvm FROM ottelut"); echo "<table border=1 align=center>"; echo "<tr><td><b>Lohko</b></td><td><b>Team 1</b></td><td><b>Team 2</b></td><td align=center><b>1</b></td><td align=center><b>X</b><td align=center><b>2</b></td></td><td><b>Ott. pvm</b></td></tr>"; for ($i = 0; $i < mysql_num_rows($haku); $i++) { $lohko = mysql_result($haku, $i, "lohko"); $id = mysql_result($haku, $i, "matchid"); $team1 = mysql_result($haku, $i, "team1"); $team2 = mysql_result($haku, $i, "team2"); $pvm = mysql_result($haku, $i, "pvm"); // Hajotetaan kaikki. trim, "just in case" $Apu = explode(" ", trim($pvm)); $VKP = explode("-", $Apu[0]); $TMS = explode(":", $Apu[1]); // Muutetaan aikaleimaksi ja lisätään päivä $aikaleima = mktime($TMS[0], $TMS[1], $TMS[2], $VKP[1], $VKP[2], $VKP[0]); //$aikaleima += 60 * 60 * 24; // Luodaan uusi aika $muutettupvm=date("d.m. ", $aikaleima); echo "<tr> <td align=center>$lohko</td> <td>$team1</td> <td>$team2</td> <td><input name=\"$id\" type=\"radio\" value=\"1\"></td> <td><input name=\"$id\" type=\"radio\" value=\"X\"></td> <td><input name=\"$id\" type=\"radio\" value=\"2\"></td> <td align=center>$muutettupvm</td> </tr>"; } echo "</table><br>"; echo "<center><input name=\"tallenna\" type=\"submit\" id=\"tallenna\" value=\"Tallenna\"></center><br>"; if(isset($_POST['tallenna'])) { mysql_query("INSERT INTO veikatut (matchid,team1,team2,tulos) VALUES ($id,$team1,$team2,$id)") or die(mysql_error()); } ?>
Onko kenelläkään antaa neuvoja? :)
No tee itsellesi pelkällä html:llä itsellesi mallit miten veikkaus etenesi.
Itsellä tulisi mieleen että veikkaus-tauluun tarvitaan veikkaajan id, ottelun id, sekä veikkaus.
Siis ne on hanskassa!! Mutta nyt on kysymys se että miten pystyy tallentamaan monta riviä sql-tauluun. Toi koodi tulostaa 48 ottelua sivulle ja siihen veikkaukset laitetaan jotka on sitten tarkoitus tallentaa tauluun. Tämä monen rivin tallennus yhdellä painalluksella on vähän auki...
Jos veikattavat kohteet ovat kaikille samat, minä tekisin niin, että veikkauksista muodostetaan yksi merkkijono, joka tallennetaan tietokantaan. Jos kolme ensimmäistä veikkausta ovat 1, X ja 2, merkkijono alkaa vastaavasti "1X2". Tällä tavalla jokaista veikkaajaa kohden tarvitaan tietokannassa vain yksi rivi. Näin veikkauksia on myös helppo käsitellä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.