Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: ActiveX DLL

tesmu [30.05.2006 09:14:17]

#

Elikkäs luon omassa projektissani plugins kansiossa löytyvistä ActiveX DLListä objektin ja kutsun niistä jotain funktiota joka palauttaa jotain... Onko mahollista kutsua ActiveX DLL:n koodista jotain pääprojektin formin funktiota vai pitääkö dll pistää palauttamaan funktion nimi jota kutsutaan ja sitten tarkistaa, että mitä dll palauttaa ja kutsua manuaalisesti funktiota?

kayttaja-4976 [01.06.2006 07:35:47]

#

Katsohan keskustelu DLL Funktioista

tesmu [01.06.2006 09:10:42]

#

Tuosta nyt ei ollut mitään apua... Kyllä minä tuon osaan tehä, luoda dll objektin ja kutsua sitä formista. Ongelmani on, että kun objekti on luotu ni se pitäisi saada toimimaan toisinpäin eli dll:n pitäisi kutsua itse pääprojektin formin funktiota.

BadSource [01.06.2006 11:31:52]

#

Ei tule toimimaan noin. Dll-kirjasto pystyy käyttämään toisia kirjastoja ja niiden sisältöjä, muttei kaivamaan projektistasi jotain tiettyä funktiota. Jos funktio on kriittinen kirjastosi kannalta, niin siirrä se kirjastoon ja kutsu sitä sieltä formillakin käytettynä.

neau33 [01.06.2006 11:54:14]

#

Moikka tesmu!

Pistä sinne sun.dll'ään jotain joka kutsuu jonkun formin aliohjelmaa, tapahtuma-aliohjelmaa tai funktiota...

Esim. jos sulla on sielä dll'ssäsi luokka EkaLuokka
ja sen sisällä vaikkapa Sub EkaMetodi() niin laita sen sisään vaikkapa seuraavaa... Form1.Command1.Value = True...pistä moduuliin... Global xLuokka ja pistä pääformin Form_Load() tapahtumaan... Set xLuokka = New Eka Luokka: xLuokka.EkaMetodi...ja pistä vaikka sen pääformin Form_Unload tapahtumaan suraavaa... Set xLuokka = Nothing

tesmu [02.06.2006 15:12:21]

#

Hei neau33

Eli lataan ohjelmaani ihan erillisiä activex dlliä eli mulla on tällätavalla lataus

For i = 0 To plugins.plgs.ListCount - 1
pname = Mid(plugins.plgs.List(i), 1, InStr(1, plugins.plgs.List(i), ".") - 1)
Set pcode = CreateObject(pname & "|plugmain")
If pcode.who = False Then
plugins.plgs.RemoveItem i
End If
Next i

Eli mulla ei oo luokkakirjastona projektissa...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta