Elikkä mitä mieltä olette noista kielistä ja kumpi olisi mielestänne parempi?
Olen huomannut eri foorumeilla, että jotkut ovat sanoneet että C# olisi parempi kuin C/C++.
Onko tämä sitten totta? Ja jos on, niin miksi?
Kiinnostaisi vain tietää kun on ruennut mietityttämään että kannattaako jatkaa c++:lla ohjelmoimista vai siirtyä C#:aan?
Pah, minä tulen kannattamaan C:tä enkä siirry C#:aan missään vaiheessa vaikka useimmat ohjelmoijat nykyään sanovat, että se on paljon selvempi ja yksinkertaisempi käyttää (ei tarvitse kirjastoja siihen tjs.) en tiedä tarkemmin.
C# on lähinnä .Net-ohjelmointiin, C ja C++ taas ovat paljon yleispätevämmin toimivia. Kunhan ei tässä aloiteta taas kielisotaa. Edelleenkin, paras kieli on se, jota itse osaat. C++ on varma valinta, se ei tule ihan hetkessä minnekään häviämään, eikä C# mikään ihme ole.
C# on .NET tuote joten sitä en ala käyttämään, ja lisäksi se on MS:n kehittelemä. Eli C/C++ on parempi.
Ok eli c++:ssa kannattaa vielä pysyä. :)
Metabolix kirjoitti:
C# on lähinnä .Net-ohjelmointiin
Miten se .NET-ohjelmointi eroaa muusta ohjelmoinnista?
Kun "tavallisessa" ohjelmoinnissa ohjelmoidaan oikealle PC-tietokoneelle, .NET-ohjelmoinnissa ohjelmoidaan virtuaaliselle ".NET-tietokoneelle". Koodi käännetään x86-konekielen sijasta "virtuaaliselle konekielelle" (CIL, Common Intermediate Language), jota tuo virtuaalikone sitten ajaa oikean fyysisen tietokoneen sisällä.
Jos Javan toimintaperiaate on tuttu, niin .NET toimii ihan samalla tavalla.
Ohjelmoijalle paras tilanne on, että hallinnassa on samaan aikaan lukuisia eri ohjelmointikieliä. Kun opettelee uuden kielen, ei siis tarvitse hylätä edellisiä. C, C++ ja C# pystyvät kaikki kolme käytännössä mihin tahansa. Ohjelmoijan taidoista riippuu sitten lopputulos.
.NET Koodia saa käännettyä myös "natiiviksi" x86-koodiksi.
Virtuaalisesassa on se hyvä puoli että toimii sama kaikilla alustoilla. (Poikkeuksia lukuunottamatta).
Ok. Kiitos kaikille vastauksista! :)
jeps, Microsoftia emme ala tukemaan
Hörpeli kirjoitti:
jeps, Microsoftia emme ala tukemaan
Mikä on käyttöjärjestelmäsi? Epäilen, että Microsoftin valmistama...
Microsoftia ei ole pakko tukea jos haluaa C#:tä koodata, vaan voi käyttää Monoa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.