Eli, mulla on tässä oma palvelin pystössä, johon asensin php:n. No, se on toiminut ihan oikein tähän mennessä, mutta nyt kun tein palautelomakkeen, niin aina palautetta lähettäessä tulee viesti, että lähetettäviä muuttujia ei ole määritelty. "Notice: Undefined variable: palaute in C:\Apache2\htdocs\palaute.php on line 6" Mutta, kyllä ne on määritelty... Tässäpä koodia:
***palautelomake***
<form action="palaute.php" method="post"> <b>Nimi:</b> <br> <input type="text" name="nimi"> <br> <b>Sähköposti:</b> <br> <input type="text" name="sposti"> <br> <b>Palaute:</b> <br><textarea name="palaute"></textarea> <br> <input type="submit" value="Lähetä palaute"> </form>
***palaute.php***
Versiosta 4.2.0 eteenpäin register_globals ei oo enää ollu oletuksena päällä, koska se on kamala tietoturva-aukko. Hae nuo käyttäjän syöttämät tiedot superglobaaleista $_GET ja $_POST-taulukoista.
Juuh, siitähän tuo näytti kiikastavan. Tosin, mä yhdessä välissä kokeilin laittaa register_globalsin päälle mutta jostain syystä se ei auttanut, eikä ole ensimmäinen kerta kun ini ei suostu päivittymään... Mun piti tuo "ini_set("SMTP", "smtp.kotinet.com");" laittaa koodin koska ei ollut mitään vaikutusta sillä että iniin vaihdoin tuon jutun...
Sun pitää käynnistää webpalvelin uudelleen.
Äläkä laita päälle register globalsia missään nimessä jos haluat että skriptit toimii vielä seuraavassakin versiossa (register globals poistetaan).
Niko kirjoitti:
Sun pitää käynnistää webpalvelin uudelleen.
Äläkä laita päälle register globalsia missään nimessä jos haluat että skriptit toimii vielä seuraavassakin versiossa (register globals poistetaan).
En en, se oli vain sellainen hätäinen kokeilu että missä vika. Nyt homma kuitenkin toimii ilman register_globalsia. 8)
Tumpelo kirjoitti:
8)
Kasihymiötä ei saa käyttää!
str4nd kirjoitti:
Tumpelo kirjoitti:
8)
Kasihymiötä ei saa käyttää!
Tämä sääntö koskee vain Ohjelmointiputkan irc-kanavaa, mutta nyt mennään jo todella roimasti offtopicin puolelle.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.