Eli olen tehnyt seuraavanlaisen koodin, jonka tarkoitus on tulostaa formille annettu php-koodi source koodi muodossa rivin numeroiden kanssa. Olen selvennyksen vuoksi laittanut nuo "indexin arvo X" jutut rivin numeroiden tilalle.
Koodi:
<?php $koodi = $_POST['koodi']; $koodi = stripslashes($koodi); $koodi = highlight_string($koodi, true); $rivit = explode("\n", $koodi); $i = 0; for ($i=0 ; $i < count($rivit); $i++) { $rivi = $rivit[$i]."<br>"; echo $rivi; echo " -> indexin arvo ".$i; } ?>
Tulostaa seuraavan:
-> indexin arvo 0testirivi1 testirivi2 testirivi3 testirivi4 testirivi5 -> indexin arvo 1 -> indexin arvo 2
Eikö tuon kaiken järjen mukaan pitäisi tulostaa joka kerta tuo -> indexin arvo X, kun se tulostaa uuden testirivinki?
Kannattaa tunkia erikseen rivinumerot ja itse rivit, mukavampi kopsia. Mallia soodan pastesta. Liekö tuo paste täältä OP:sta (jos ei niin vois pistää, mukava).
Kiitän! Koitinkin aikasemmin tableilla saada tuon juuri tollain, mutta siel oli yks ylimääräinen <br> loopissa, joka sen aiheutti ja nyt tais alkaa rivinumerot toimii niinkuin pitääkin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.