Eli ongelmaa pukkaa jos tiedostonnimessä esiintyy ääkkösiä tai välilyöntejä. En saa esim. unlinkillä poistettua sellaista tiedostoa, kun ilmoittelee vaan ettei tiedostoa löydy.
Myöskään php:llä tulostetun hakemistolistauksen linkit ko. tiedostoon ei toimi exploorerissa, firefoxiin taasen ei tuntuis vaikuttavan. Hämärästi muistelen että tuohon vois löytyä joku funktio.. Osaisko joku tietävämpi kertoa miten tuota vois ratkaista?
Olisiko urldecode() ym. funktioista apua.
Itse kylläkin olen jo aikoja sitten oppinut olemaan käyttämättä ääkkösiä ja välilöyntejä tiedostonimissä :)
ajv kirjoitti:
Olisiko urldecode() ym. funktioista apua.
Itse kylläkin olen jo aikoja sitten oppinut olemaan käyttämättä ääkkösiä ja välilöyntejä tiedostonimissä :)
Juu dokumenttien mukaan noiden urlencode/decode funktioiden ilmeisesti pitäis olla ratkaisu asiaan, mutta vaikka miten päin olen yrittänyt räpeltää, niin tuntuu ettei ne tee mitään..
Sitten huomasin ettei nuo ääkköset olekaan localhostilla pyöritettäessä ongelma vaan ainoastaan nuo välilyönnit. Ja sit taas kun nettiin laittaa sivut niin ääkköset tulee ongelmaksi exploorerissa, mutta firefoxilla toimii.
Ja välillä nuo ääkköset näkyy noina %blaa%blaa merkkeinä ilman mitään urlenkoodauksia ym., mutta en nyt muista missä (firefox/localhost/www/explorer..) Pikkuhiljaa alkaa olla sekasin tuon kanssa...
Niin ja kyllähän sitä vielä itse olis käyttämättä välilyöntejä ym. mutta kun ei noista muista käyttäjistä tiedä =)
Jos sinulla on esimerkiksi joku tiedoston upload-systeemi käytössä, niin tarkista siinä vaiheessa kun tiedostoa tallennetaan, onko tiedoston nimessä niitä ääkkösiä tai välilyöntejä ja tarvittaessa nimeä tiedosto uudelleen tai tulosta käyttäjälle, että nimeää tiedostonsa paremmin. :D PHP:stä löytyy rename() funktio tiedoston uudelleen nimeämiseen.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.