Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Linux ja USB-laitteet

Akseli F [11.05.2006 17:57:05]

#

Kun kytken minkä hyvänsä USB-laitteen koneeseen graafinen tila menee totaalisesti jumiin -> kone täytyy käynnistää uudestaan, ja taas ollaan aloituspisteessä.

Kun yritin kytkeä USB-laitteen ollessani tekstitilassa sain seuraavantyyppisen viestin

USB-device did not accept new address=2

Sitten yrittää antaa uuden osoitteen, sekään ei kelpaa. Tässä vaiheessa graafinen tila jumiutuu.

Mitä tässä pitäisi yrittää tehdä? Onko vika raudassa vai softassa? Pitäisikö erikseen hankkia jokin ohjelma joka hoitaa usb:n kanssa kommunikoinnin?

Käyttiksenä Debian Linux 3.1 2.4 sarjan kernelillä

sooda [11.05.2006 18:06:10]

#

Käytätkö kde:tä tai jotain jossa on oma automaattinen laitteidentunnistusohjelma tms, joka liittää laitteen kun huomaa sellaisen? Jos, niin kokeile kytkeä tämä (mielestäni melkoisen ärsyttävä) ominaisuus pois päältä, jos vaikka luulee joka laitteesta että pitäisi tehdä jotain ja jää odottelemaan että hyväksyy sopivan osoitteen (?).

Akseli F [11.05.2006 19:50:35]

#

Käytän gnomea ja tietääkseni minulla ei ole käytössä mitään automaattista laitteen tunnistusta, ainakin olen itse aina cd:t sun muut mounttaillut. Pitää testata esiintyykö sama ilmiö kaikissa porteissa, nyt ei ole kokeiltu kuin kahdessa.

Edit: Erikoista... sain usb tikun mountattua tekstitilassa ja selattua sen tiedostoja. Sitten vaihdan graafiseen tilaan. Noin puoli minuuttia ja taas on jumissa...

Meitsi [11.05.2006 20:01:31]

#

Sama ongelma täällä mutta olen huomannut sen vain nettikameran kanssa (muita laitteita en ole itseasiassa kokeillutkaan). KDE siis minulla.

Akseli F [11.05.2006 20:51:40]

#

Hmm... tuo ilmiö näyttäisi esiintyvän vain kahdessa usb-portissa...

Tuohon loppuun se vielä sanoo error=110

Tulee hiukan semmoinen tunne että raudassa olisi vikaa.
Pitäisi testata wintoosallakin jos sen vain jaksaisi käynnistää :P

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta