Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Elektroninen onkelma

NanoSoft [08.05.2006 19:03:15]

#

Niin, vaikka tämä ei nyt ohjelmointiin liitykkään niin kysyn silti:
Aluksi minulla oli kännykän handsfree laite sekä tavallinen kuuloke-mikki laite tietokoneeseen. Otin handsfreestä kuulokkeen ja mikin irti, joiden tilalle laitoin tietokoneen plugarit kuuloke-mikki aparaatista, mutta kun kokeilin sitä niin itse puhe kuuluu todella hiljaa ja siinä kuuluu sitä ääntä, jota tulee kun kännykällä soittaa tietokoneen vierestä.
Eli miten saisin tehostettua itse puheääntä ja poistettua sen tietokoneen aiheuttaman kummallisen äänen?
Tein tämän johdon tietokoneen ja kännykän välille, jotta tietokoneelta voisi esim. soittaa jotakin kappaletta, jota toisella kännykällä pystyisi kuuntelemaan sekä tallentaa toiseen kännykkään puhutun puheen.

lapm [08.05.2006 19:42:00]

#

Se ääni ei ole tietokoneen vaan kännykkäsi aiheuttama. Kännykkäsi on radiolähetin joka lähettää voimakkaimmillaan 2W teholla signaalia, joten olisi pieni ihme jos se ei indusoisi häiriöitä ison impedanssin omaavaan audio sisäänmenoon tietokoneessa.

Kunnollisella suojatulla kaapelilla voi häiriöitä yrittää vähentää.

Puheääntä saat tehostettua vahvistuksella. Lähestulkoon jokaisesta elektroniikka komponentteja myyvästä liikkeestä on saatavissa ainakin rakennusarjana audio käyttöön sopivaa vahvistinta.

NanoSoft [08.05.2006 19:58:44]

#

millä tavalla suojaan sen kaapelin... unohdin kertoa, että kun katselin niitä johtoja niin huomasin, että siellä eristeen sisällä niiden kahden johdon välillä ei ole ollenkaan eristettä vaan ne kosketta toisiaan.. taitaa se huono ääni johtua osittain siitä.

zacura [08.05.2006 20:29:46]

#

Haet jostain elektroniikkaliikkeestä suojattua mikrofonikaapelia ja käytät sitä koko matkalla kännykästä tietokoneeseen, eli pois kaikki epämääräiset liitokset välistä.

Kyllä ne johtimet ovat eristettyjä, niissä on ohut lakkakerros päällä. Kun liitit laitteita niin poistithan liitoskohdista niistä johtimista sen lakan. Jos et lähtee hyvin esimerkiksi sytkärillä polttamalla.

Vielä puheluiden nauhoittamisesta, lain mukaanhan puhelun kummankin osapuolen tulee tietää mahdollisesta nauhoituksesta.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta