Moh.
Eli Linux on alla. Miten saan toimimaan ton GD:n Xampp:issa... Muutin php.ini tiedostossa rivin: extensions = php_gd.dll.
Kun starttaan Xampp:in nii se ilmottaa että:
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/opt/lampp/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20050922/php_gd.dll' - /opt/lampp/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20050922/php_gd.dll: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
Eli tossa Xamppissa ei ilmeisesti ole vakiona GD:tä?!?
mutta miten saisin korjattua ongelman??!
Eikö ketään osaa vastata?!?! Ku pitäs saada toi GD toimimaan mutta kun siis starttaan Xampp-serverin nii sanoo et tota php_gd.dll tiedostoa ei ole... Miten sen saa sinne lisättyä?!?
Ja pitääkö lisätä jotain muutakin?!?
Kauhee Googlen puute.
Luetaan niitä keskustelun ohjeita sitten ens kerralla.
apachefriends.org kirjoitti:
The distribution for Linux systems (tested for SuSE, RedHat, Mandrake and Debian) contains: Apache, MySQL, PHP & PEAR, --, GD ..
Eli mikäli oikein luen niin GD pitäisi kylläkin löytyä "Xampp for Linux" -paketista. Eikös sen pitäis toimia ihan suorilta käsin, click'n'play ilman mitään php.inin muokkauksia?
Mulla kyllä näkyy luultavasti sivut muuten oikein mutta jotain virheilmoituksia tulee sivuun ylös... Esim. koitin Mureakuhasta yhtä galleria-koodia joka käyttää GD:tä. kuvat toimii ja kommentointi mutta on vaan haittana seuraavat ilmoitukset sivun yläreunassa:
Warning: imagecreatetruecolor() [function.imagecreatetruecolor]: Invalid image dimensions in /opt/lampp/htdocs/gall.php on line 346
Warning: imageantialias(): supplied argument is not a valid Image resource in /opt/lampp/htdocs/gall.php on line 347
Warning: imagecopyresampled(): supplied argument is not a valid Image resource in /opt/lampp/htdocs/gall.php on line 369
Warning: imagejpeg(): supplied argument is not a valid Image resource in /opt/lampp/htdocs/gall.php on line 375
1 thumbnail(s) created!
Joo en sit vissiin osaa ettiä mitään. Oon kyllä yrittäny ettiä ja lukee muitten keskusteluja mutta en oo löytäny mistään selvyyttä. joten päätinpä sitte kysästä täältä. Sori jos on aiheeton viesti tai väärässä paikassa tai jtn muuta... Ei ollu tarkotus aiheuttaa harmia. Oon vaan niin alottelija. :(
Joo eli GD asennettu ja toimii. Gallerioista varmaankin YAEG on tässä kyseessä. Nuo muut varoitukset (E_WARNING) johtuvat tuosta ensimmäisestä - koska imagecreatetruecolor palauttaa virhetilanteessa jotain muuta kuin kuvaresurssin, muiden kuvafunktioiden käyttö ei onnistu sillä palautusarvolla. Scripti ei täten luo noita thumbnaileja vaikka niin väittääkin.
<?php imageCreateTrueColor($destSize[0],$destSize[1]); ?>
Eli tutkailepa noita $destSize-taulukon arvoja, jotka muuten johdetaan image_createthumb-funktiolle annetuista paremetreista $maxHeight ja $maxWidth.
Kiitos... Nyt tiedän mistä virheet... Ja se oli siitä kun mulla oli kuvakansiossa kuva kokoa 1 x 400. Ja sillon sii $destSize[0] oli pienempi kuin 1 (jotai 0.1...) Sain jopa korjattua sen niin et:
if ($destSize[0] < 1) $destSize[0] = 1;
Kiitos paljon... :P
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.