Aloitetaan nyt sillä että olen suht nyyppä PHP-asioissa, joten vaikka ongelma saattaisikin olla ilmiselvä / helppo, se on voinut minulta ihan hyvin mennä täysin ohi ymmärryksen :l
Kyseessä oleva pätkä siis on täältä otettu (https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
Kuinka voin kyseistä koodinpätkää käyttäen tehdä tiedostolistauksen eri hakemistosta käsin kuin listattavat tiedostot itse ovat? Nyt includea sun muita vaihtoehtoja kokeilemalla käteen tulee vain erroria tiedoston luontipäivämäärästä ja koosta.
(Kokeilin tietysti muuttaa $nim = opendir('.'); -> $nim = opendir('./tiedostot'); lähes kaikin mahdollisin tavoin, ilman onnea)
Laita chdir('./tiedostot')
ennen tuota opendirriä.
Itse olen muokkaillut vähän tuota Antin koodivinkkiä ja käytän nykyistä systeemiä jatkuvasti.
<html><body> <?php $hak=0; $tiedk=0; $tied=0; $kansio=$_GET["kansio"]; if ($kansio=="")$kansio="."; echo "<h2>Tiedostolistaus: ".$kansio."</h2>"; ?> <table width=500 style="font-family:courier new;font-size:12px"> <tr bgcolor=#DDDDDD> <td><b>nimi</b></td><td><b>koko (t)</b> </td><td><b>aika</b></td> </tr> <?php $nim = opendir($kansio); while ($ltied = readdir($nim)) { if (is_dir($kansio."/".$ltied)) { echo "<tr bgcolor=#FFFFAA>"; echo "<td><a href=\"index.php?kansio=".$kansio."/".$ltied."\">".$ltied."/</a></td>"; echo "<td>hak</td>"; echo "<td>".date("d.m.y H:i",filectime($kansio."/".$ltied))."</td>"; echo "</tr>"; $hak++; } else { echo "<tr>"; echo "<td><a href=\"".$kansio."/".$ltied."\">$ltied</a><br></td>"; echo "<td>".filesize($kansio."/".$ltied)."</td>"; echo "<td>".date("d.m.y H:i",filectime($kansio."/".$ltied))."</td>"; echo "</tr>"; $tied++; $tiedk=$tiedk+filesize($kansio."/".$ltied); } } closedir($nim); echo "</table>"; echo "<p style=\"font-family:courier new;font-size:12px\">Yhteensä ".$hak." hakemisto(a) ja ".$tied." tiedosto(a), koko ".round(($tiedk/pow(2,20)),2)."Mt</p>"; ?> </body></html>
jidekon vastaus vaikutti turhan monimutkaiselta ja Juicen vastaus tuotti jo halutun tuloksen (arvasin että jostain näin pienestä olisi kyse), joten kiitos molemmille nopeasta avusta :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.