Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Virusko?

Sivun loppuun

squid [05.05.2006 16:11:35]

#

Itselleni on ilmaantunut oikeaan alareunan työkalulootaan ihmeellinen ikoni, jossa vilkkuu Stop/Rullatuoli merkki..... Kun vien hiiren päälle, lukee Virus Alert!
Kyseinen ohjelma ilmeisesti aukoo minulle Pop-uppeja jne...

Koitin jo ajaa F-Securen Internet Securityn virustarkituksen sekä kyseisen lafkan Ad-aware ohjelma... kumpikaan ei löytänyt mitään

Meitsi [05.05.2006 17:08:09]

#

Yleensä kannattaa ajaa monta eri ohjelmaa. Kokeileppa näitä:
AdAware
Spybot S&D
Microsoft Antispyware

Kipperi [05.05.2006 20:10:57]

#

V'ähän offtopicia mutta...
Itselläni oli joskus samantyyppinen onkelma; spyware kaappasi koneeni ja koneelle asentui automaattisesti SpywareNo! -ohjelma...>:(
Yritin käynnistää Task Managerin mutta näyttöön ilmaantui valintaboxi, joka ilmoitti näin: "Järjestelmänvalvoja on poistanut Task Managerin käytöstä." Myöskin työpöytä oli muuttunut; taustakuva kadonnut, keskellä vain laatikko; "Spyware detected"...
Eikös ne jotkin Spywaret osaa piiloutua näiltä etsintäohjelmilta...?

kayttaja-4976 [06.05.2006 19:14:05]

#

Kipperi kirjoitti:

Yritin käynnistää Task Managerin mutta näyttöön ilmaantui valintaboxi, joka ilmoitti näin: "Järjestelmänvalvoja on poistanut Task Managerin käytöstä." Myöskin työpöytä oli muuttunut; taustakuva kadonnut, keskellä vain laatikko; "Spyware detected"...

Miten poistit viruksen?

Kipperi [07.05.2006 13:31:20]

#

Sepä se kun en saanut poistettua... Ad-Aware ei löytänyt mitään, eikä mikään muukaan Spywarentorjuntaohjelma.
Luultavasti rekisteri oli mennyt sekaisin. Ja silloin olin vielä tarpeeksi nyyppä etten tiennyt mikä on rekisteri...xD

squid [07.05.2006 15:27:06]

#

Juuh, kyseessä oli ikävänlaatuinen virus nimeltä Smitfraud (kai).... Löysin sille oman poistoohjelman, joka toimi mahtavasti.... siivosipa rekisterinkin siinä samalla :D

Cc [07.05.2006 17:02:58]

#

minulla on sama ongelma tällä hetkellä... viitsisitkö antaa linkkiä poistoohjelmaan?

miiro [09.05.2006 12:47:13]

#

Cc: Jos viruksen nimen tietää, kannattaa kirjoittaa se f-securen hakuun. Tällainen poisto-ohje löytyi:
http://www.f-secure.com/v-descs/agent_eo.shtml
Smitfraud siis ilmeisesti pohjautuu Agent.EO:hen.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta