Itselleni on ilmaantunut oikeaan alareunan työkalulootaan ihmeellinen ikoni, jossa vilkkuu Stop/Rullatuoli merkki..... Kun vien hiiren päälle, lukee Virus Alert!
Kyseinen ohjelma ilmeisesti aukoo minulle Pop-uppeja jne...
Koitin jo ajaa F-Securen Internet Securityn virustarkituksen sekä kyseisen lafkan Ad-aware ohjelma... kumpikaan ei löytänyt mitään
Yleensä kannattaa ajaa monta eri ohjelmaa. Kokeileppa näitä:
AdAware
Spybot S&D
Microsoft Antispyware
V'ähän offtopicia mutta...
Itselläni oli joskus samantyyppinen onkelma; spyware kaappasi koneeni ja koneelle asentui automaattisesti SpywareNo! -ohjelma...>:(
Yritin käynnistää Task Managerin mutta näyttöön ilmaantui valintaboxi, joka ilmoitti näin: "Järjestelmänvalvoja on poistanut Task Managerin käytöstä." Myöskin työpöytä oli muuttunut; taustakuva kadonnut, keskellä vain laatikko; "Spyware detected"...
Eikös ne jotkin Spywaret osaa piiloutua näiltä etsintäohjelmilta...?
Kipperi kirjoitti:
Yritin käynnistää Task Managerin mutta näyttöön ilmaantui valintaboxi, joka ilmoitti näin: "Järjestelmänvalvoja on poistanut Task Managerin käytöstä." Myöskin työpöytä oli muuttunut; taustakuva kadonnut, keskellä vain laatikko; "Spyware detected"...
Miten poistit viruksen?
Sepä se kun en saanut poistettua... Ad-Aware ei löytänyt mitään, eikä mikään muukaan Spywarentorjuntaohjelma.
Luultavasti rekisteri oli mennyt sekaisin. Ja silloin olin vielä tarpeeksi nyyppä etten tiennyt mikä on rekisteri...xD
Juuh, kyseessä oli ikävänlaatuinen virus nimeltä Smitfraud (kai).... Löysin sille oman poistoohjelman, joka toimi mahtavasti.... siivosipa rekisterinkin siinä samalla :D
minulla on sama ongelma tällä hetkellä... viitsisitkö antaa linkkiä poistoohjelmaan?
Cc: Jos viruksen nimen tietää, kannattaa kirjoittaa se f-securen hakuun. Tällainen poisto-ohje löytyi:
http://www.f-secure.com/v-descs/agent_eo.shtml
Smitfraud siis ilmeisesti pohjautuu Agent.EO:hen.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.