Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: kryptauksesta...

Tasku-Matti [03.05.2006 18:53:59]

#

voisiko joku kädestä pitäen neuvoa, kuinka voisin suojata muistitikkuni salasanalla, että muut ei sitä pääsis kattomaan, jos ne löytää sen jostain?

Meitsi [03.05.2006 19:17:50]

#

Netissä on kehuttu ohjelmaa nimeltä TrueCrypt. Siihen löytyy ohjeita suomeksikin, mutta urlia en valitettavasti muista. Kokeile googletella.

Lebe80 [04.05.2006 14:35:35]

#

Yksinkertaisempi ja nopeampi tapa on siirtää muistitikkuun tiedot salasanalla suojatussa rar/zip-tiedosto(i)ssa.

Heikki [05.05.2006 09:57:56]

#

Ainakin salasanasuojattu ZIP aukenee aika helposti, itsekin olen joskus niitä availlut ilman salasanaa ohjelmilla joita olen googlella helposti löytänyt.

Hörpeli [05.05.2006 10:32:35]

#

Heikki kirjoitti:

Ainakin salasanasuojattu ZIP aukenee aika helposti, itsekin olen joskus niitä availlut ilman salasanaa ohjelmilla joita olen googlella helposti löytänyt.

Näin. Salasanasuojatut RAR-tiedostot avautuvat tiedoston nimessä olevalla URL-osoitteella.

Lebe80 [05.05.2006 10:48:43]

#

Hörpeli kirjoitti:

Näin. Salasanasuojatut RAR-tiedostot avautuvat tiedoston nimessä olevalla URL-osoitteella.

Pakko testata:
Kerro RAR-paketin tekstitiedoston nimi ja sisältö:
http://www.terolepisto.net/games/testi_rar.rar

kuitenkin kyseessä on muistitikku, joka on suurin piirtein kokoajan omistajansa valvovan silmän alla, (korkeintaan muutamia tunteja vartioimatta, jolloin ihan millään asentamattomilla ohjelmilla ei kerkiä noita avaamaan)

NiLon [05.05.2006 15:18:00]

#

Tiedostojen siirto teh internettiin ja aukaisu omalla hyvällä ajalla. Tiedot levisivät, missä vika? TrueCrypt toimii.
No mikäli käytössäsi on ns. turvallinen salasana, jota vaihtelet tarpeeksi usein. On varmaa ettei kukaan sitä brutella (jep, on myös muita menetelmiä) aukaise kuin hyvällä onnella "muutamassa tunnissa".

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta