On varmasti jollain tavalla jo selitelty että miten se tapahtuu. Mutta en ole siltikään saanut toimimaan sitä! Olen vasta aloittelija "alalla".
Elikkäs, tarkoitus on tehdä sivuille "uutiset" kohta, johon lisään asioita silloin tällöin. Olen yrittänyt koodailla helppoa semmoisen palstan ylläpito ohjelmaa. Täältä olen repinyt vaikka mitä vinkkejä, en ole saanut sitä toimimaan.
Nyt minulla on työkalu jolla lisään uutisen .txt tiedostoon. Yksi uutinen on yksi rivi. Tahtoisin siihen perään esim. linkin jota painamalla se tietty rivi häipyy sivuilta ja .txt tiedostosta. En tarvitse mitään muokkaa nappeja. Pelkästään poisto. Nyt minulla on siinä linkki jolla PITÄISI pystyä poistamaan rivin, mutta sehän sitten tyhjentää koko .txt tiedoston!
Oisko heittää vinkkiä? Ja nyt en kaipaa mitään naljailua et "miks ei vaa tee sitä noin?!", olen alottelija. Jos joku voisi vain ystävällisesti kertoa miten ton saisin helpoiten tehtyä.
Luet koko tiedoston taulukkoon ja kirjoitat kaiken takaisin paitsi poistettavan rivin.
ok. eli olen alottelija. meni ohi.
Tässäpä esimerkki:
$tiedosto = file("tiedosto.txt"); //luetaan tiedosto $tiedosto2 = fopen("tiedosto.txt", "w"); //kirjoitettava tiedosto, käytetään samaa tiedostoa, ja käytetään "w" parametriä, joka tyhjentää tiedoston $poistettava = 4; //poistetaan rivi neljä, jos sellainen on for ($i = 0; $i < count($tiedosto); $i++) //käydään kaikki rivit läpi { if($i != $poistettava) //jos ei olla menossa samassa rivissä kuin mikä poistetaan, kirjoitetaan se takaisin tiedostoon fwrite($tiedosto2, $tiedosto[$i]); } //suljetaan tiedosto fclose($tiedosto2);
kiitoksia!
Nyt ei tyhjene enään koko .txt tiedosto. Mutta.... kuinka minun pitäisi nuo laitella?
eli siis nyt minulla on lisää.php, millä laitan uuden jutun, sitten on nayta.php missä nuo jutut näkyy ja jokaisen jutun perässä on poista linkki. ja kun painaa sitä poista linkkiä, ajaa ohjelma poista.php:en jossa on tuo em. koodin pätkä.