Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: IE: div-tagien välistä tyhjä tila pois?

Antti80 [03.05.2006 13:27:13]

#

Tämä ainainen IE-ongelma. Yleensä olen taulukkoja käyttänyt ja saanut "border-collapse: collapse;" määrittelyllä tyhjän välin pois taulukoiden välistä. Nyt käytän div-tageja ja en saa tyhjää väliä pois. Kaikkia mahdollisia "tageja" olen määritellyt nollaksi, mutta ei. Mitä olen unohtanut tai mikä avuksi? Alla pienet pätkät kyseistä koodia...

<div class="eka"><?php include("menuvalikko_kuvakarttana.php");></div>
*TÄHÄN TULEE TYHJÄ VÄLI*
<div class="toka" align="center"><div class="toka_sisalto" align="center"><br><table class="viestit"><tr><td class="eka"> JNE... </div></div>
Css:
.eka{margin:0 auto;width:700px;text-align: left;height: 190px;border:0px;padding:0px;}

.toka{background-image:url(keskusta.jpg);background-repeat: repeat-y;margin:0 auto;width:700px;text-align: left;height: 500px;font:10px verdana; color:#F5F5F5;}

.toka_sisalto{margin:0 auto;width:600px;text-align: left;
height: 480px;font:10px verdana; color:#F5F5F5;}

Lebe80 [03.05.2006 13:59:02]

#

- ...ja on varmaa ettei johdu tuosta <br> -tägistä?

- Kokeile laittaa ennen väliä tuleva </div> ja alkava <div class="toka" ...> samalle riville.

- Pistätkö urlia?

Antti80 [03.05.2006 14:00:58]

#

Ei johdu, testasin.
Kaikki noi perinteisetkin kikat testasin, että on koodit samalla rivillä jne...
Sori, ainakaan vielä en voi laitta urlia.

ajv [03.05.2006 15:11:00]

#

Ekana tulisi mieleen, että johtuu tuosta
margin:0 auto;
IE:hän ei tuota auto-määrettä käsittääksni tue.

Antti80 [03.05.2006 16:01:17]

#

Just ja jep.
Mutta ei se ongelma ole kuitenkaan ilmeisesti margin-kohdassa!?

EDIT:

Määritin ekalle div-tagille taustakuvan mikä on samanlainen kuva kuin ylapalkki.php tiedostossa. Eli vaikka se "tyhjä väli" IE:lle vielä jäi niin sitä ei kukaan huomaa enää kun se ei ole valkoinen. Et ehkä ymmärtänyt, mutta kelpaa mulle näinkin. :)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta