Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Rooliseikkailu

Sivun loppuun

Tumppu [19.04.2006 17:04:05]

#

Elikkäs kyselin jo tossa Antilta, mutta projektit sivu on poissa käytöstä, joten lisäsin tänne projektin: "Rooliseikkailu". Pelin nimi on Warriors Heart, jota olen kaverinkanssa koodannut noin 10vk. Muutama kaveri on luvannut tehdä musiikkia peliin, ja onhan niistä jo yksi kipale valmistunutkin.
Pelin tarina on vielä keksimättä, elikkä jos jollakulla olisi hyvä juoni-idea tämännäköiseen peliin, niin kuuntelen mielelläni. Myös kaikenlaisia ehdotuksia peliä koskien otetaan vastaan..
-Pelin kotisivuille

squid [19.04.2006 17:26:15]

#

Onhan harvinaisen valmiin näköinen peli....

Tumppu [19.04.2006 18:01:29]

#

juuh. kyllä se aika hyvällä mallilla alkaa olemaan...

Metabolix [19.04.2006 18:27:45]

#

Warriors Heart <> Warrior's Heart
Soturit Sydän <> Soturin sydän
Olette toivottavasti tästä tietoisia.

Olisi mukava, jos sivuilta löytyisi navigointipalkki. 1024x768-resoluutiolla siitä kokoruudulle venytettynäkin näkyy vain hieman yläreunaa, siinä ei mielellään lähde navigoimaan. Tajusin sentään vetää ikkunan koko ruudulle; normaalissa selailukoossa otsikko rajautui juuri sopivasti niin, että mikään ei paljastanut navigointipalkin olemassaoloa. Eli jos hyvin haluaisit tehdä, niin heittäisit framet metsään ja opettelisit sen vähän PHP:n, mitä tarvitaan otsikkopalkin liittämiseen, jolloin koko sivusta selviäisi yhdellä scrollbarilla. Jos taas framet ovat välttämättömät (eli et jaksa yhtä ainokaista PHP-komentoa kirjoittaa, vaikkei se vaadi edes opettelua), niin 1) sivut ovat tuossa tilassaan käyttökelvottomat ja 2) jos yläosaa venyttää sen verran, että sieltä näkyy navigointipalkki, selaaminen jäljelle jäävässä parin pikselin alaosassa on varsin tuskallista. Logostakin jäi muutenuseampi kirjain selainikkunan ulkopuolelle. Eli hieman WEB-suunnittelua, kiitos.

Itse peliä en pääse edes kommentoimaan, kun ei mokoma toimi Linuxilla, ainakaan ilman WINEä tai emulaattoria.

ZcMander [19.04.2006 19:58:30]

#

Joo-o, melko tuskasen oloiset sivut, mutta itse peli näyttää hyvältä, tosin puutteitakin on, esim: fonttien koko on liian suuri (mielellään myös säädettävä), Jotkut laatikot on liian suuret, grafiikka (omasta mielestä) ei ole kovin silmillä ihailtavaa, muu kuin luonto ja itse hero/sankari/päähenkilö

Todella hyvin olette kymmenessä kuukaudessa saaneet aikaan. Riippuu ihan miten tekninen toteutus on tehty.
Tuleeko lähdekoodeja jakoon?

Spongi [19.04.2006 20:00:43]

#

Jooh, sivuissa olisi ehkä hieman parantamisen varaa, mutta kuvat näyttävät ihan hyviltä :)

ZcMander: Eikö toi 10vk tarkoita 10 viikkoa, eikä 10 kuukautta? :o

Blaze [19.04.2006 21:43:35]

#

Joo, kuvien perusteella näytti mielenkiintoiselta. Muista ilmottaa kun tuosta on jotain pelattavaa ulkona. Tahon koittaa, jos toi toimii winellä.

Tumppu [19.04.2006 22:25:11]

#

jooh.. noh noihin sivuihin en kaivannut kommenttia, mut kiitti kuitenki. Myönnän kyllä et ne on vähän hutasemalla tehty. Toki jos joku haluaa panostaa ja tehdä paremmat kotisivut, niin kiitän! Lähdekoodi ei varmaankaan tuu jakoon.. Toimii pelkästään winellä..(VB:llä koodattu)

Tumppu [21.04.2006 00:48:57]

#

no nyt oon poistanu sivuilta framet, jotein kokeilkaapa paraniko sivut yhtään.!? :D

tsuriga [21.04.2006 02:26:18]

#

Muchos nachos, tykkään väreistä. Ja fontista. Millä fontilla tuo Warrior's Heart on kirjoitettu?

Spongi [21.04.2006 08:31:21]

#

Minkäs takia tuolla kun katselee kuvia, niin ensimmäinen kuva pomppaa uuteen ikkunaan, mutta muut kuvat samaan?

Metabolix [21.04.2006 11:18:58]

#

Jeps, nyt oli jo selauskelpoinen sivu, kiitosta siitä :). Vähän yhä tuo otsikon leveys häiritsee, kun väkisin tulee kokoruudullakin sivuttaiset scrollbarit käyttöön.

Itse pelistä: Screenshottien perusteella näytti olevan aika hyvällä mallilla. Lähinnä kritisoisin ilmeisen suurta näkyvää aluetta suhteessa pelaajan näkökenttään, ellei tuo näkökenttä ole minnekään muuttumassa. Minusta sopiva näkyvän alueen koko on muutaman tilen verran enemmän kuin hyvän tai maksimaalisen näkökentän koko. Tuossa nyt näytti, että pieni pelaaja hukkuu suureen maailmaan, jonka näkymisestä ei ole juurikaan käytännön hyötyä. Karttatoiminto ja scrollaus ovat sitä varten, että voi tarkistaa paikkojen sijaintia, eli kaiken ei tarvitse näkyä ruudulla samaan aikaan.

Toivottavasti pelin englanti on oikeellista. Minä en ainakaan pelaa koskaan niitä pelejä, joissa kieli takkuaa sietämättömästi eikä sanoista tahdo aina ottaa selvää. Niitä vain näkee valitettavan usein, kun suomalainen tekee pelinsä englanniksi.

Vaihteeksi näitäkin projekteja, eikä aina sitä klassista: "Ajattelin tehdä pelin, tässä juoni ja pari tileä, miten tämä koodataan / kuka koodaisi tämän minulle?"

Grey [21.04.2006 11:39:14]

#

Hm, näyttää kyllä muuten hyvältä projektilta. Grafiikkakin tiettyyn asti melko hyvän oloista, paitsi inventaariossa olevien tavaroiden grafiikka. Ei muuten olisi apupiirtäjän paikkaa vapaana? Tässä olisi kyllä yksi sellainen jolla tuppaa olemaan hieman tylsää. Mailikin löytyy profiilisivulta..

-Grey-

Tumppu [21.04.2006 11:39:36]

#

tsuriga - Fontti on Mephisto TM
Spongi - Jooh, sivut oli alunperin sillai et joka kuva aukes omaan ikkunaansa, mut huomasin et se ei oo kovin loistava homma, ni se on sit jäänyt vahingossa.. :D kiitos!
Metabolix - Jooh, toi PHP oli loppupeleissä suhteellisen selkokielistä! (Kiitokset putkan oppaalle!!) Siiis, elikkä kun pelaaja saapuu "uuteen" kenttään, niin se näkee vain itsensä ja 13 lähimpänä olevaa tileä, kaikki muu on mustaa. Toki siihen voisi tehdä sellaisen et näkökenttä voisi olla suurempi jos ostaa vaikka silmälasit.. :D
Pelin englannista en vastaa minä! olen siinä täysin surkea!!!
-Kiitos kommenteista!

tgunner [21.04.2006 13:12:55]

#

Ihan hauskalta tuo näyttää, ja kenttäeditori on varmaan aika kiva lisä :). Kai tuota kenttäeditoria voi käyttää omien kenttien tekemiseen, vai käytättekö sitä vain pelin sisäisten kenttien tekemiseen, mutta sitä ei kuitenkaan tule pelin valmiissa paketissa?

Tumppu [21.04.2006 13:58:49]

#

noh, sitä ei oo vielä päätetty, ei varmaankaan ihan heti julkaista editoria, mut ehkä vähän myöhemmin.. kentät jätetään varmaankin suojaamattomiksi, elikkä jos joku haluaa kehittää oman editorin, niin siitä vaan perehtymään kenttien rakenteeseen! :D

Blaze [21.04.2006 16:41:00]

#

Tumppu kirjoitti:

Pelin englannista en vastaa minä! olen siinä täysin surkea!!!!

Tarvitko kääntäjää?

Tumppu [21.04.2006 16:48:04]

#

hmmm.. noh en ihan vielä, mut sitten kun ruetaan kenttiä väsäämään! kaveri on hyvä englannis, ni pikku käännökset hoidetaan sit mesen välityksellä ja sanakirjalla. Mut jos mielenkiintoa riittää, niin voisit alkaa editorilla vääntämään kenttiä? ei tarvis erikseen tulkkia siihen väliin..

Blaze [21.04.2006 17:12:08]

#

Ei taida olla kenttäsuunnittelu mun vahvimpia puolia... Noh, katsotaan.

Tumppu [21.04.2006 17:27:01]

#

ok.. se ois vaan helpompaa sillai et ois sellanen joka tekis kentät kokonaan, eikä tarvis sit erikseen tulkkia.. :D

Tumppu [23.04.2006 11:57:31]

#

no nyt sivut kaipaavat kommentointia. nyt kehtaan myöntää jo että niihin on käytetty vähän aikaakin. :D
Muuten pelistä:

-Ideaan tuli sellainen juttu että pystyy kaatamaan puita ja keräämään kiviä ja sitten voi rakentaa oman mökin. Omasta mökistä on hyötyä, sillä siellä voi levätä, tehdä ruokaa, ja siellä voi säilyttää tavaroita. Mökkejä voi rakentaa useamman.
- Kyseistä ideaa olen juuri väsäämässä hyvällä menestyksellä! :D

ZcMander [23.04.2006 12:02:15]

#

Iha hienot sivut, mutta kuuluuko tuo ruma sininen borderi olla logon ympärillä?
Paremmat sivut on.

Tumppu [23.04.2006 12:06:07]

#

hmmm.. näköjään. se näkyy IE:llä, muttei opera:lla. Hetkonen..

zorm [23.04.2006 15:32:12]

#

Peli näyttää hienolta! ;)
Milloin tulee ensimmäinen beta?
Tuo borderi sivujen logon ympärillä näkyy muuten myös tuliketulla.

Tumppu [23.04.2006 16:15:09]

#

ensimmäinen beta... hmmm.. Riippuu siitä kuinka bugista peliä haluatte testata! :D noh, ei siinä tällähetkellä oo paljon ongelmia, mut ei ihan vielä viitsi betaakaan julkasta.. ensviikonloppuna voisin kattoa jos julkasis jo. -Tuota, onko se sit sininen tuliketullakin?..

zorm [23.04.2006 17:10:23]

#

Jepjep...

Tumppu [23.04.2006 21:54:49]

#

uusi shotti.. elikkäs tavarainventaario on vähän muuttunut! Kiitos Grey:n!

http://koti.mbnet.fi/t-core/warriorsheart/index.php?sivu=game&kuva­=WaShot8.jpg

p-p [24.04.2006 19:39:37]

#

Tämähän näyttää jo hyvältä peliltä :P Pidän peukkujani pystyssä, että tämä rojekti ei mihinkään kaatuisi ;)

Tumppu [24.04.2006 20:45:46]

#

kiitos!

Tumppu [02.05.2006 21:38:10]

#

Beta... Toukokuun viimeinenpäivä, eli 31 päivä olisi tarkoitus julkaista jonkinsortin beta versio, jota pystyy suurinpiirtein pelaamaan.!.

Kipperi [05.05.2006 20:15:21]

#

Kuvakaappausten perusteella muistutti hieman RPG World Onlinea... Ihan hyvän näköinenkin on, kattoo nyt jos jaksais ladata. :)

exAtuu [08.05.2006 13:47:48]

#

Loistavaa! Erittäin positiivista nähdä pitkästä aikaa kunnon pelinalkuja. Vähän kyllä harmittaa tuo VB, mutta jos se kerta Winellä toimii, niin se on kierrettävä harmi se. Odotan kyllä innolla tätä.

Tumppu [08.05.2006 21:20:53]

#

Kun ei toi php oikein tahdo sujua, eikä ole aikaa opetellakkaan, niin olisiko joku innokas tekemään sivut pelille? :D kun olisi hyvä jos saisi (saako mbnetin palvelimelle?) sellaisen toteutuksen, että kun beta versio julkaistaan, niin voisi tehdä beta testaajille keskustelupalstan, jonne voisi ilmoittaa bugeista? Eli sisäänkirjautuminen omalla tunnuksella.. Näin pystyisi estämään ns turhat kirjoitukset, eikä sähköpostin lähetteleminenkään ole kovin toimiva ratkaisu tässä tilanteessa, sillä muut eivät näe jos joku toinen on jo ilmoittanut jostakin virheestä.. kiitos jo etukäteen vinkeistä!

Tumppu [14.05.2006 14:27:45]

#

Nyt tein tänään ohjelman jonka-avulla beta testaajat voivat lähettää virheet ja he näkevät suoraan, onko virhe jo ilmoitettu!


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta