Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB.NET: Insertin käyttö VB.NETissä

Ozmosis [18.04.2006 19:17:15]

#

Hei!

Mitenkähän toi INSERT lause toimii VB.NETissä? Olen tehnyt OleDbDataAdapterin jonka propertiesseissa on InsertCommand kohdassa aivain oikea Insert lause, mutta miten tämän saa "ajettua" kun painaa esim. nappia?

-Ozmosis-

Ozmosis [19.04.2006 20:25:51]

#

Ja hieman vielä tosta SELECT lauseestakin.

Minulla on 5 textboxia joiden sisällön siirrän muuttujiin ja muuttien arvon SELECT lauseeseen alla olevalla tavalla, jolloin textboxien arvot tulevat WHERE ehdoiksi. Nyt ongelma onkin siinä että käyttäjän tulee syöttää arvot textboxeihin juuri samassa järjestyksessä kuin ne on tietokannassa, muuten haku ei toimi. Eli millä tuon selectissä olevan kysymysmerkin voisi korvata viittaamaan tiettyyn muuttujaan, jotta saan tehtyä sellaisen select lauseen ettei järjestyksellä ole väliä???

SELECT * FROM table WHERE (Nimi=?)
OleDbDataAdapter2.SelectCommand.Parameters("Nimi").Value = Haku_nimi
DataSet21.Clear()
OleDbDataAdapter2.Fill(DataSet21)

Tai löytyykö netistä jostain mitään opasta tähän VB.NETin tietokantojen käpistelyyn? Itse en ainakaan onnistunut löytämäään.

-Ozmosis-

Ps. Niin ja toi INSERT lausekkin on vielä ongelmana.

Wiwwe [19.04.2006 20:44:27]

#

Luodessasi tuota haku_nimi-muuttujaa niin laita tekstilootien tekstien väliin merkkijono " AND ". Pitäis auttaa tuota select-lausetta...

Ozmosis [20.04.2006 18:41:28]

#

Siis noita haku muuttuijia on useita. Jokaiselle textboxille oma.

'...
OleDbDataAdapter2.SelectCommand.Parameters("Nimi").Value = Haku_nimi
OleDbDataAdapter2.SelectCommand.Parameters("kenttä1").Value = Haku_kenttä1
OleDbDataAdapter2.SelectCommand.Parameters("kenttä2").Value = Haku_kenttä2
'...

Ozmosis [27.04.2006 17:00:23]

#

SELECT * FROM table WHERE (Nimi=?)

Miten tähän select-lauseeseen saa ton ? muutettua joksikin muuttujaksi? Kun pitäs saada useita mahdollisia arvoja jokaiselle kentälle...?

Entäs mites toi Insert-lause menee?? Ei onnistu mitenkään..
Ihme kieli tää Visual Basic.NET...

-Ozmosis-

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta