Olen tekemässä VB koodilla kassakonetta (harjoitustyö). Ongelmaksi muodostui miten saan excel laskenta arkilla olevat tuotteet ja asiakkaiden tiedot listboxeihin ja comboboxeihin. Tuotteisiin ja asiakkaisiin liittyvät tiedot löytyvät riveiltä (useita tietoja).
Miten saan tiedot luettua listoihin ja miten ominaisuudet (asim tuotteella koodi ja hinta) saadaan tallennettua toisiinsa linkitettynä? Eli miten saan valittujen tuotteiden hinnat laskettua yhteen? Listboxissa hinta pitäisi saada myöskin näkyviin. Entä tietojen lisäys laskentaarkille textboxien avulla. Entä kun valitsen asiakkaan niin miten saan valitun asiakkaan tiedot näkyviin formilla oleviin textboxeihin ja ostoskorin hinnan lisättyä asiakkaan tilille. Olen melkoisen pihalla...
Olisko jollain jotain puolvalmista koodia?
Kiitos!
Mokka simole!
Minua kiinnostaisi kovasti tietää, että työstätkö projektiasi Visual Basicillä vaiko suoraan Excel'stä käsin VBA:lla
Excelin VB:llä. Siis siellä editorin puolella kuitenkin. Siis vissin VBE:llä. Vai mikä se nyt on. En minä tiedä...sinne pääsee kuitenkin Excelistä alt+f11...
Mokka taas simole!
Mene sinne VB editoriin ja katso onko Visual Basic ohjeet asennettu. Jos ei ole niin asenna ne ja ala tutkia kaikkea mikä liittyy objekteihin ja metodeihin!!!
Esimerkkien selitykset, jos niitä on, ovat todennäköisesti amerikan kielellä.
Suomenkielistä apua saat vaikkapa etsimällä netistä hakusanalla:
Excelin VBA ja täältä putkan hausta vaikkapa hakusanalla VBA
Tai täältä
Toivottavasti mielenkiinto riittää, sillä alku on aina...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.