Olen nytten lukenut tuota DirectX8 opasta ja tuli eteeni rivit joita en oikein tajua. Se jää oppaassa aika epäselväksi minusta.
Eli:
If Ikkunassa Then D3D.GetAdapterDisplayMode D3DADAPTER_DEFAULT, D3DDISPLAYMODE If D3DDISPLAYMODE.Format = D3DFMT_P8 Or D3DDISPLAYMODE.Format = D3DFMT_A8P8 Then InstallisoiD3D = D3DERR_INVALIDDEVICE Exit Function End If With D3DPP Windowed = 1 .BackBufferFormat = D3DDISPLAYMODE.Format .BackBufferWidth = 640 .BackBufferHeight = 480 .SwapEffect = D3DSWAPEFFECT_COPY_VSYNC End With Else With D3DDISPLAYMODE .Width = 640 .Format = 480 .Format = D3DFMT_A8R8G8B8 End With With D3DPP Windowed = 0 .BackBufferFormat = D3DDISPLAYMODE.Format .BackBufferWidth = D3DDISPLAYMODE.Width .BackBufferHeight = D3DDISPLAYMODE.Height .BackBufferCount = 1 .hDeviceWindow = hWnd .SwapEffect = D3DSWAPEFFECT_FLIP End With End If
Ensinnäkin halunan tietää minkä takia tossa on kaksi kertaa sama asia eli toi taka puskurointi? Sitten haluan teitää mikä toi with on? En ole ennen kuulut tuoltaista ja VB oppaassa sellsita ei tainut olla. Vai oliko? Eli mitä se tekee tai mitä sillä tehdään?
Itse olen saanut sellaisen käsityksen että tuo With on niinku että pääsis helpommalla esim:
With Label1 .Left = 0 .Caption = "moi" End With
Kuten sanottu,
With Label1 .Left = 0 .Caption = "moi" End With
olisi purettuna
Label1.Left = 0 Label1.Caption = "moi"
Niin arvelinkit, mutta minkä takis ehto jatkuu vielä
tästä:?
If Ikkunassa Then D3D.GetAdapterDisplayMode D3DADAPTER_DEFAULT, D3DDISPLAYMODE If D3DDISPLAYMODE.Format = D3DFMT_P8 Or D3DDISPLAYMODE.Format = D3DFMT_A8P8 Then InstallisoiD3D = D3DERR_INVALIDDEVICE Exit Function End If 'If Ikkunassa taitaa jatkua vielä tästä
kayttaja-3842 kirjoitti:
Niin arvelinkit, mutta minkä takis ehto jatkuu vielä
Öhh... No koska se edessäkin oleva koodi pitää suorittaa vain silloin kun piirretään ikkunaan :)
Minkä takia sitten pitää saada tietoon tämän hetkienn näyttötila?
If Ikkunassa Then 'Hankitaan tietoa tämänhetkisestä näyttötilasta D3D.GetAdapterDisplayMode D3DADAPTER_DEFAULT, D3DDispMode
Kun grafiikka piirretään ikkunaan, on tyydyttävä senhetkiseen näyttötilaan. Ohjelma tarkistaa, että käytössä on riittävästi värejä.
Jep Jep...Voiko sitten joku valasita minulle, minkä takia pitää tehdä laite eli sii minun tapauksessani D3DDevice?
D3DDevice kuvaa sitä näyttistä, jolla grafiikkaa haluat piirtää. Nykykoneissahan noitakin voi olla useampi kerrallaan.
Se vain nyt pitää tehdä :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.